Dag 8: Op weg naar Russel

3 november 2012 - Russell, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen vroeg uit bed en de reistassen maar weer ingepakt, na het ontbijt de taxi genomen en naar de camperverhuur gegaan. Eerst een hele paperassenwinkel door en daarna uitleg bij de camper zelf. Oei, hij was groter en breder dan op de foto leek zeg. Alles er maar ingedaan en rustig op pad, links rijden en met een groot onbekend voertuig op pad in een vreemde omgeving. Ja ja, uitgerust thuiskomen was de bedoeling toch he? Voor de route zorgde Tomtom natuurlijk dus dat leek een zorg minder, ik zeg leek want vlak bij Russel stuurde hij ons zo een smalle gravelweg op waar we op sommige plaatsen maar net doorkonden. Probleem 1: Je kon er absoluut NIET draaien en probleem 2: het regende. Dus de antislip ook uitgeprobeerd en in de bochten ruim sturen want de binnenkantjes liepen sterk af. Dit was een zeer inspannende rit van ongeveer 9km over de heuvelkam door het bos, weet niet of het er ook mooi was want had geen tijd om te kijken. Als ik eerlijk moet kiezen dan geef mij de wandeling door Auckland maar hoor, was achteraf veel relaxter!! Uiteindelijk op de camping aangekomen en nu ingericht en de voetjes op de bank. Morgen Russel verkennen en dan zien we wel wat we verder gaan doen. Oh ja, onderweg nog even boodschappen gedaan in de supermarkt. De prijzen zijn iets hoger dan in Nederland en Franse kaas is helemaal niet te betalen, goed voor de lijn zullen we maar denken he. Wijn was in de aanbieding, zouden ze geweten hebben dat wij in de buurt waren?

1. Piet& Riet:
    3 november 2012
    Meteen een goede test maar dat is jou wel toevertrouwd
    Veel plezier verder
  2. Trees en theo:
    3 november 2012
    Maak je geen zorgen en doe het rustig aan!
    het links rijden en de grootte van de camper went snel, dus geniet wel van de omgeving !!
    groetjes Theo en Trees
  3. Gonny Geurts:
    3 november 2012
    Zulke verhalen vertel je achteraf het vaakst!Jullie zijn helden,groetjes, Gonny
  4. Wieke:
    3 november 2012
    Spannend verhaal, zei ze, vanachter de keukentafel. Neem maar een extra glas wijn. Benieuwd naar het volgende avontuur. PS misschien moeten jullie "Tommy-Girl" even toespreken.
  5. Mieke en Wichert:
    3 november 2012
    Zeg Jan, op die camper zit toch een rem? Als je die gebruikt, staat de camper stil en kun je genieten van de omgeving. Zo doen wij dat als we echt even willen kijken. En om je gerust te stellen, een groter voertuig dan je gewend bent, went snel. Belangrijkste, vergeet niet als je 's ochtends wegrijdt van de camping, om links aan te houden. Leg iets over 't stuur om je eraan te herinneren, een handdoek of zoiets. En wat Tommeke betreft, dat komt ons bekend voor. Raadpleeg ook een wegenkaart. En verder geniet er vooral van.