Dag 9: In en om Russel

4 november 2012 - Russell, Nieuw-Zeeland

We hebben vannacht heerlijk geslapen in het grote bed boven de cabine, erg ruim en super matras erin. Het is alleen wel goed dat er geen camera staat s’morgens om vast te leggen hoe elegant wij er uit komen kruipen, eerst voelen met de voeten tot we het laddertje denken te hebben en dan over het randje zakken en de trap afdalen. Hoe veel jullie ook bieden, zo’n filmpje komt er ECHT niet hoor. Lekker ontbeten aan de tafel achterin en ruimte genoeg, daarna de plannen wat aangepast voor vandaag. We zouden gaan zwemmen met de dolfijnen vandaag maar er staat een hele serieuze bries en we zien witte schuimkopjes op de golven, gezien het ontbreken van zeebenen bij Petra (die al groen wordt bij het idee om vandaag te gaan varen) en het vooruitzicht op een slingerende boot om te kleden om het koude water in te moeten, zien we er vanaf en kijken wel of het op een ander moment beter zal gaan. Die dolfijnen zitten gelukkig langs heel de kust en niet alleen hier, al willen de locale bedrijven je dat wel doen geloven natuurlijk. Eerst maar weer een paar flinke heuvels en trappen beklommen want daar was een heel mooi uitzichtpunt, het was inderdaad heel erg mooi maar ook heel hoog dus weer in etappes naar boven. Boven aangekomen wat mooie foto’s gemaakt en een kort filmpje van de omgeving, dat laatste na ongeveer een kwartiertje boven te zijn om de aandacht van de mooie beelden niet teveel af te laten leiden door het gehijg van de cameraman natuurlijk. Na de afdeling langs het water naar het dorpje zelf om wat mooie dingen te bekijken die men bij de receptie hier had aangekruist op een kaartje. De oudste kerk van NZ zijn we in geweest en nog wat gebouwtjes, het dorpje hier is nog helemaal in de oude stijl gebleven. Tenminste langs het water want eromheen staan wat andere stulpjes! Vanmiddag wat rustig aangedaan, boekje lezen en Petra heeft nog even huisvrouw gespeeld en wat hemden gewassen want er was nu wind genoeg om te drogen natuurlijk. Morgen langs de kust verder omhoog naar de top van het noordereiland, in de buurt dan want de top zelf zullen we niet halen denk ik.

1. Lesly:
    7 november 2012
    Ziet er fantastisch uit! Prachtige foto's! Hou ons lekker op de hoogte, genieten wij vanuit NL met jullie mee!

Enjoy!