dag 6: Luie dag in Sibiu

4 september 2014 - Sibiu, Roemenië

Vandaag geheel volgens planning een luie dag in Sibiu gedaan. Eerst ontbijt en daarna de blog van gisteren online gezet, toen aan de stadswandeling begonnen. Op zich goed te doen maar wel af en toe flink zoeken, voordeel is dat je dan ook meer ziet want je komt op plaatsen die je normaal over zou slaan. De stad is erg mooi en oude gebouwen worden afgewisseld met perfect gerestaureerde en onderhouden gebouwen. Ook de mooie kleuren van de huizen en gebouwen zijn leuk om te zien. Het weer werkt ook weer prima mee dus geen reden tot klagen. Onderweg op een terras een heerlijke bak koffie gedronken met zijn vieren en weer verder aan de wandel. Er waren de nodige mensen in klederdracht in de stad waarvan wij vermoeden dat ze of van het platteland komen of zigeuners zijn, op de foto wilde ze niet dus moest het stiekum vanaf de heup danwel borst gebeuren. Midden in de wandeling op het grote plein bij het hotel een softdrankje gedronken, we gaan hier geen gewoonte van maken hoor, om verfrist weer verder te gaan. Op het plein is er genoeg te zien en komt er vanalles langslopen dus vermaak wordt erbij geleverd zullen wel maar zeggen. Ook de fonteinen waren een bron van vermaak ook omdat de vogels hier komen drinken en soms vergeten op tijd te vluchten. Tweebenige vogels van allerlei pluimage bezochten de fontein ook en bezorgden ons al dan niet gewild veel kijkplezier. De wandeling door de stad bracht ons via wat grote trappen in het oude gedeelte van Sibiu waar veel gebouwen beschermde status hebben. Dit is een goed initiatief want op deze manier blijven de prachtige gebouwen en huizen bewaard voor de toekomst. In dit deel was ook een bruidspaar een fotoreportage aan het maken, dat geeft dus wel aan hoe mooi  het hier is. Het grootste probleem op dit moment is dan ook welke foto’s plaats ik op het blog, enerzijds zijn de vervallen gebouwen prachtig maar ik zou de stad te kort doen door alleen die er neer te zetten. Afijn, kijk en oordeel zelf he.

De wandeling eindigde op een terras in de zon met een koud biertje en weer de rose voor de dames, de ober was zeer vriendelijk en behulpzaam alleen beklaagde hij zich (semi ernstig) toen Petra de borden opstapelde voor hem. Als iedereen dit gaat doen dan zit ik straks zonder werk he, zei hij. Nu even pauze in het hotel om straks lekker uit eten te gaan op een ander plein wat we ontdekt hebben vanmiddag, zal wel weer laat worden dus nu maar vast de blog gemaakt. Voor sommige van jullie nu de uitdaging om twee blog’s en van twee dagen de foto’s en video’s te kijken.

Morgen via via weer terug naar het startpunt want helaas komt het einde al in zicht.

1. Ton:
    4 september 2014
    Wauw, wat een mooie foto's. En dan natuurlijk de oude vervallen gebouwen en vooral de oude deuren!
    Geniet nog even en laat ons meegenieten.

Groetjes,
    Ton