Dag 10: Op weg naar Ahipara bij 90 miles beach

5 november 2012 - Ahipara, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen de wekker gezet want we moesten redelijk vroeg uit de veren om naar Ahipara te rijden, het is bovenin het noordereiland en ligt tegen 90 miles beach aan. Tegen 09:30 reden we op ons gemakje de camping af en richting veerboot, dat scheelde ruim een uur rijden en het is nog leuk ook. De wind was weer gaan liggen en het was maar een klein stukje dus geen probleem. Aan de overkant aangekomen kwamen we in Pahia, een echt toeristenstadje met kleine winkeltjes en direct aan zee dus mooi plaatjes. In het stadje kwamen we een levensgevaarlijk bord tegen, kijk maar eens bij de foto’s. Na een uurtje weer verder gereden en onderweg nog naar een waterval gegaan waar een groot bord van langs de weg stond, de waterval zelf was wel aardig maar om daar nu zo’n groot bord voor neer te zetten! Richting het noorden onze weg vervolgt en door prachtige gebieden gereden met regelmatig een fotostop. Ja Wichert, ik heb de rem gevonden hoor. Het rijden gaat al heel goed en wordt al vertrouwd, de maat is ook al aardig gewent dus ik heb zelfs tijd om rond te kijken nu. Ook de 1e keer getankt en volgens de berekeningen zou hij 1:6,2 verbruikt hebben, dat lijkt me wat stug maar we houden het in de gaten. Ik heb nu eenmaal een hekel aan dingen die meer dorst hebben dan wij zelf. Heb meer het idee dat hij niet helemaal vol gezeten heeft. Na nog twee stopjes onderweg op de camping aangekomen, ligt inderdaad vlak bij het strand. Een mooie plaats gevonden onder de bomen en veel zingende vogeltjes hier. We zijn richting strand gelopen en heerlijk gewandeld, op blote voeten, op 90 miles beach. Het was puur genieten geblazen, door het veranderende licht steeds weer nieuwe plaatjes en Petra druk met schelpen zoeken want die zijn heel mooi hier en groot. Op het strand waren twee jonge stellen met quads aan het rondrijden en op gegeven moment zover de zee in dat we dachten dat het niet goed zou gaan, gelukkig niks aan de hand maar wel mooie plaatjes geschoten. Ik (Jan) ben nog even in de zool van mijn voet geprikt door een soort wespen die op het zand zitten te wachten op onschuldige slachtoffers, heb niet gehuild en ook geen kusje op gekregen. Vlak voor we het strand weer afliepen werden we aangesproken door een oudere bewoner op een quad die ons na een praatje uitnodigde om bij hem thuis wat te drinken, dus dat hebben we dan ook gedaan. Was een heel aardige man, een gepensioneerde leraar, waar we heerlijk in zijn tuin mee hebben zitten kletsen. Hij had ook veel gereisd dus ook veel verhalen. Nu lekker aan een wijntje dit verhaal schrijven en morgen zakken we weer een stukje af maar dan langs de andere kant. Het weer was vandaag weer heerlijk, zo rond de 20 graden en zonnig dus hopen dat het zo blijft.

1. Melvin:
    5 november 2012
    Mooie verhalen, foto's & filmpjes. Leuk om te zien! Blijf genieten!
  2. Harrie en Carol:
    Dag Jan en Petra,
    Wat een geweldige reis, wel aan de andere kant van de wereld maar dat het daar mooi is dat wisten we al. Moet toch eens nadenken of dat ook niet iets is voor ons. Maar ja Las Vegas kost ook geld.
    Geniet met volle teugen wat voor je het weet is het al weer over.
    Hartelijke groet Harrie en Carol
  3. Wieke:
    5 november 2012
    Kijk met genoegen uit naar de foto's en verhalen.
    Soort snoepje van de dag. Enjoy!
  4. Hnriette:
    5 november 2012
    In een woord geweldig.Geniet iedere dag van jullie verhalen en prachtige foto's.
    Petra, ik hoop voor je dat ze in die winkel een beetje jou smaak van kleding verkopen,haha. Dan wist ik het wel,leegkopen!!!
    Veel plezier nog en groetjes Hinriette.
  5. Joke en Henry:
    5 november 2012
    Wat een verhalen,het ziet er geweldig uit.Ik ben benieuwd of er ook nog leuke stofjes voor de dag komen.ha,ha
  6. Manja en Geert:
    5 november 2012
    Hé daar. Jullie maken moeilijk leuke en spannende dingen mee hoor. Volgens ons moet je 2 weken bijkomen als je terug bent. Super leuk om het zo allemaal te kunnen volgen. We hebben trouwens de traditie moeten doorbreken. We zijn zonder jullie naar de nieuwste James Bond geweest. Goede film hoor.
    Geniet maar lekker. We keep following.

Manja en Geert