dag 7: Rondkijken in Auckland

2 november 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een moedige beslissing genomen, NIET met de bus maar te voet de stad verkennen. We hadden gisteren al de indruk dat alles wel aardig bij elkaar in de buurt zat wat we wilde zien dus leek ons dat wel een goed plan. Via google maps de vier dingen waar we zeker naar toe wilden op een logisch rijtje gezet, het bleek 9,5 km te zijn dus goed te doen. Als eerste naar het Auckland museum, een mooi gebouw met veel verschillende tentoonstellingen waar we van genoten hebben. Er waren zelfs quilts te zien van de Maori’s hier en als extraatje nog een fototentoonstelling. We hebben er ruim twee uur rondgekeken en vervolgens naar Parnell Village. Dit is een klein wijkje met veel galerietjes en de huizen in oude stijl gelaten, was erg leuk om er even rond te snuffelen. Vervolgens naar rose garden. Hier natuurlijk veel rozen maar ook een erg mooi park, was een hele klus om foto’s te maken want er was net een busje japanners gedropt MET camera’s! Hele bijzondere kleuren rozen gezien nog wat andere soorten, ook vlijtig liesjes struiken van een halve meter hoog. Daarna naar het winkelcentrum om wat rond te kijken en even een kop thee te drinken met een muffin, er was alleen nog een tafeltje buiten waar een paar zeer brutale duiven al zaten te wachten. Het kwam uiteindelijk zover dat ze bij ons bord stonden en kruimels van het bord af pikten. Wij mochten gelukkig wel het grootste gedeelte zelf opeten van ze. Weer op pad naar de haven waar we de grootste zeilboot ooit gezien hebben, niet normaal wat een enorm gevaarte. Hij komt op de foto niet zo goed uit maar hij was enorm, ernaast ook nog wat flinke zeilboten en verderop nog wat enorme jachten. Er lagen ook zeker vier wereldcup race zeilboten binnen en nog een cruiseschip in de haven, dat is altijd een mooi gezicht zo’n drijvend kasteel. Na al dat geloop vonden we dat we wel weer recht hadden op een pie en een pint bij ons, inmiddels geworden, favoriete restaurant: De Ierse pub. Rustig weer teruggewandeld naar het hotel en heel erg snel met de voetjes omhoog op bed revalideren. Wij waren namelijk wat kleinigheidjes vergeten tijdens de planning, 1. Auckland in niet vlak zoals onze polder 2. Onze conditie is niet meer wat het is geweest 3. Aan het einde van de route moet je ook nog terug. Bij elkaar ongeveer 16 km gelopen waarvan zeker 5 km steil tot zeer steil. Hier strompelen nu twee stijve harken rond met zeer gevoelige voetjes, maar het was het waard zeggen we dan stoer he.

Morgen op tijd op en onze eigen hop on/hop off bus ophalen bij het camperdepot, laat dan de steile hellingen maar komen hoor!

1. Rieëtte:
    2 november 2012
    Heel goed! Er wordt ook nog aan de conditie gewerkt lees ik.
  2. Tim:
    2 november 2012
    Ja die conditie heeft hij goed nodig straks als hij weer terug is haha!
    Als je Auckland al mooi vond dan zul je Wellington nóg mooier vinden (althans, heb ik van gehoord en gezien op foto's van anderen..
    Mijn baas (Jan) laat mij er immers geen 6 weken er tussen uit gaan maar laat mij hier zitten zwoegen.. ;)
  3. Jan Hoos:
    2 november 2012
    Zeg Tim, je zegt wel zwoegen maar volgens mij valt dat reuze mee want je reageert meestal als 1e op een nieuw verhaal. Dus als de kat van huis is.......

(waarderen de reacties wel hoor kwajongen)
  4. Chris:
    2 november 2012
    Zo jullie zijn dus goed begonnen in Nieuw Zeeland en nu op weg naar the Bay of Islands. Prachtig mooi daar, maar dat is eigenlijk heel NZ!! Enjoy it!
  5. Mieke en Wichert:
    2 november 2012
    Ik kan me er geen voorstelling van maken van wat jullie zoal te zien krijgen. Ooit heb ik gehoord dat Nieuw-Zeeland een fantastisch land moet zijn. Jullie ervaringen bevestigen dat. Veel plezier nog.
  6. Piet& Riet:
    3 november 2012
    Hallo Jullie wilden toch zo graag afvallen ik zou zeggen ga zo door.
    Petra we hebben de stofjes gekocht.
    geniet lekker verder.
  7. Manja en Geert:
    4 november 2012
    Volgens mij houden jullie het in dit tempo geen zes weken vol hoor! Voor ons thuisblijvers wel genieten zo van al die verhalen, rustig zittend voor de pc met een drankje. groetjes.