Dag 6: Van Kuala Lumpur naar Auckland

1 november 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Nou, we zijn aangekomen in Nieuw-Zeeland en hebben het eerste  verkenningsrondje in Auckland erop zitten. Ook hier prachtig weer maar wel een graad of 10 koeler dus helemaal perfect, je kunt naar buiten zonder direct te transpireren. Het hotel is ook goed en ligt naast de haven en een winkelgebied. Morgen gaan we met de hop on/hop off bus rond langs alle plaatsen hier die de moeite waard zijn om te bekijken. Wordt dus weer een drukke dag maar dat heb je soms he. Het eten was hier weer heel anders want we kwamen met ons rondje langs een Ierse pub waar we lekker buiten hebben gegeten met een pint en pie, lekkere kippenpastei en rundvleespastei. Super ! Raar om te zien dat hier de voorjaarsmode in de winkels hangt, maar voorjaar is hier net begonnen natuurlijk.

Maleisië verlaten was ook nog een avontuur op zich want vlak voordat we opgehaald werden in ons hotel brak er noodweer los en daardoor zaten de wegen direct verstopt. Gewoon file zul je zeggen dus wat zou dat? Rijbanen tellen hier dan echter niet meer en iedereen drukt en perst een gaatje in waar eigenlijk geen gaatje is, voorrang is voor wie het laatste remt! Soms kon er geen hand meer tussen het portier van onze auto en de bumper van de andere. Tel daar de ontelbare brommertjes bij op die zich met veel enthousiasme op nog kleinere gaatjes storten en behoorlijk hard tussen de auto;s doorscheuren en het feest is compleet. Het spannendste stukje (voor ons dan) was waar 6 officiële rijstroken bij elkaar kwamen op een soort groot kruispunt en  waar iedereen elk gaatje claimde en zijn auto er in perste, er krioelde van alles door elkaar. Onze chauffeur reed met veel concentratie en dat was maar goed ook! Geen tijd voor een praatje en wij in grote verbazing en bewondering voor zijn manoeuvres op de achterbank. Na een half uurtje Kuala Lumpur uit en op de snelweg was het gelukkig beter te doen, met een flinke donderbui werd afscheid genomen van ons.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tim:
    1 november 2012
    Ja kan mij die verkeershectiek nog herinneren van het Thailand avontuur! Niet te filmen zo bizar!
    Geniet van NZ!
    Al bedolven onder de hele Lord Of the Rings entourage ivm komende premiere nieuwe film die in NZ geschoten is?
  2. Ton:
    1 november 2012
    Prima verlopen dus, jullie eerste etappe. We hebben al heel mooie foto's voorbij zien komen met voor mij als topper de verlichte Petronas. Benieuwd naar wat er nog volgt.
    Heel veel plezier in het volgende deel in NZ!
  3. Irena:
    1 november 2012
    Wat kan je fantastisch schrijven, heel levendig. Wij geniten (miesschien minder dan jullie} ook van jullie reis.
    wachtend op volgende aflevering,
    groeten ,