dag 9: De mohawk trail

13 oktober 2013 - Royalton, Verenigde Staten

We hebben onze interne klok behoorlijk aangepast aan de tijden hier want……………….we hebben ons vanmorgen verslapen. Maakte gelukkig niet zoveel uit want het was toch een rustige dag maar we moeten de wekker dus gaan zetten. De lachende derde in dit verhaal is onze jongste zoon Tom want door het verslapen konden we voor hem een trui halen die we gisteravond hadden gezien en naar hem hadden ge-apt (is dat een goed woord?) Wij waren daar nu pas om 9:45 en om 10 uur ging hij open dus even een ontbijtje en de trui kopen voordat we verder gingen. Eerst over de 7 naar Williamstown wat een hele mooi plaats is en vandaar de mohawk trail op, gewoon geweldig wat een mooie weg. Ook nog genoeg blaadjes aan de bomen want het blijkt hier net voordat wij in Amerika aankwamen flink gestormd te hebben dus veel mooie kleuren liggen nu bruin op de grond. Voor ons was er nog genoeg want het is werkelijk prachtig hier. Ook de naam: Indian Summer doet tot nu toe zijn naam eer aan want weer in tshirt vandaag, heerlijk warm zonnetje. Omdat ik Nederlander ben wil ik toch wat te zeuren hebben en dat is het harde licht in deze tijd van het jaar, ook staat de zon laag dus foto’s maken is een uitdaging af en toe maar liever dat dan een plastic zak over de camera om de boel droog te houden. Aan het begin van de trail was een natuurpark, het stenen brug park. Het bleek een klein parkje te zijn met een natuurlijk uitgesleten rots waar het water nog onderdoor loopt, je moet het maar een spannende naam geven he. Wel even lekker in het zonnetje rondgewandeld voordat we weer verder reden. Onderweg op de trail veel motoren (Harleys) en ook oude auto’s gezien, zelfs nog wat hotrods reden er rond. Als slingerend de berg op en aan de andere kant er weer af, op weg naar de bloemenbrug. In een dorpje is een stenen brug over de rivier waar in 1929 een tuinman is begonnen met bloembedden aanleggen aan de zijkanten, na zijn dood is men er gewoon mee doorgegaan en het is nu een attractie waar veel mensen naar komen kijken. Wij dus ook vandaag. Ook het dorpje zelf was de moeite waard met veel gallerietjes dus Petra had haar dag ook weer. Tijdens het rondlopen kwamen we een bordje: “Potholes” tegen dus daar ook gaan kijken. Leuk om te zien maar als je de echte in Zuid-Afrika hebt gezien is dit een beetje mager hoor. Een droge rivierbedding met uitgesleten ronde gaatjes. Weer op pad en richting Brattleboro naar onze overnachting toe. Ik zag tijdens het rijden aan de rechterkant van de weg opeens een quiltshop en voordat ik er erg in had was ik er al gestopt, goed afgericht he! Het leek een simpele kleine winkel maar hij was enorm uitgebouwd aan de acherkant. Petra wist niet waar ze allemaal kijken moest, heel veel mooie kleuren en stoffen en veel quilts te bewonderen. Samen hebben we wat leuke stoffen uitgezocht tot groot vermaak van de dame achter de kassa. Je man heeft goed opgelet hoor zei ze, hij pakte precies de juiste kleur. Ik heb in het veleden al geleerd dat ik beter even kan helpen want dat scheelt ook in de tijd dus was deels eigen belang, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. Net een stukje gewandeld en heerlijk gegeten dus nu op naar een rustige avond.

Morgen weer een hele mooie rit over wat men hier de VT100 noemt, geen idee wat dat betekend maar het schijnt een erg mooie route te zijn. We hopen dan eind van de dag in Burlington aan te komen wat aan een groot meer ligt. Omdat het morgen Columbusdag is verwacht ik onderweg in kleine plaatsjes nog wel het een en ander aan vermaak tegen te komen.

Vanmorgen trouwens ook weer even de tank volgegooid, 3,53 dollar per gallon voor benzine dat is ongeveer 70ct per liter!!!!! Ik neem volgende keer nog een grotere auto denk ik.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tim:
    14 oktober 2013
    Weer met een big smile de blog gelezen. Leuke start van de morgen :) Goed om te lezen dat jullie je zo goed vermaken!
  2. Ina Tromp:
    14 oktober 2013
    Wat een leuke verhalen. Moet ondertussen wel veel eerder opstaan s'morgens, krant, jullie verhaal en nog een spelletje candy crush ha ha! Nog veel plezier daar. Groetjes Ina
  3. Wieke:
    14 oktober 2013
    De kleuren van de Fall worden steeds mooier, vooral met dier strakblauwe lucht. Ik zie jullie genieten