dag 8; Braderie enzo

12 oktober 2013 - Lee, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanmorgen ontbeten bij de grote gele M, als je lang genoeg hier bent mag als een Amerikaan ontbijten toch? Daarna op pad voor een hele rustige dag waar we maar 100 mijl te rijden hadden dus veel tijd om onderweg overal te stoppen en rond te kijken. We moesten via een scenic route naar Lee uiteindelijk om te overnachten. We hebben door veel hele mooie stukjes gereden met de mooiste kleuren aan de bomen, kijk maar op het filmpje. Ook zijn we door veel dorpjes en stadjes gekomen waar het braderie of iets soortgelijks was. Aanstaande maandag is het Columbusdag en zijn alle Amerikanen vrij, een lang weekend hebben ze dus. Vandaar dat er veel te doen was onderweg en we ook veel gestopt zijn. Wat rommelmarktjes bezocht waar thuis gebakken lekkernijen werden verkocht voor het goede doel en natuurlijk erg veel handel waar je niks mee kunt. Een beetje zoals 30 april bij ons inclusief de bandjes op straat. Ook veel honden waren met de baasjes buiten vandaag en Petra moest elke hond even aaien en met de baasjes praten, goed dat we alle tijd hadden. Ook wat gallerietjes bezocht met lokaal gemaakte kunst, voor Petra ook om wat ideeën op te doen. Ook onderweg nog even heerlijk op een bankje gezeten in een natuurpark aan het water, lekker in de zon. Boekje erbij met wat te drinken, het leek net vakantie. Bijna aan het eind van de route nog een quiltshop bezocht waar Petra haar eerste lapjes heeft gekocht om een mooie quilt te maken, de handleiding kregen we erbij. Ook hier weer heel aardige mensen die alle tijd voor je namen en het leuk vinden dat Nederlanders naar Amerika komen, je voelt je dan ook echt welkom. In Lee slapen we in Americas best value inn wat ik in Nederland al had geboekt want bijna alles hier in de buurt zat al vol, er zijn meer gekleurde blaadjes kijkers op pad en en in combinatie met het lange vrije weekend moest je wel reserveren. In de buurt ook nog bij een outlet centrum geweest waar we deze keer NIETS voor onzelf hebben gekocht maar wel twee paar hele leuke All Stars voor Irene, de vriendin van Jan jr. Met behulp van de modernste technieken, whats app in dit geval, konden we de schoenen eerst laten zien aan Irene voordat we ze kochten. Nu nog voor Jan jr wat leuke zoeken want voor hem hadden ze hier niet veel bijzonders. In het stadje Lee bij een Peruaans restaurant gegeten en het was weer super, we waren net op tijd want we kregen het laatste tafeltje wat vrij was. Er kwam langzaam een rijtje voor de deur te staan dus toen wisten we zeker dat het eten goed moest zijn.

Morgen weer een rustige dag met een rit over de Mohawk trail ook een mooie route, als het goed is overnachten we in Brattleboro.

1. Ton:
    13 oktober 2013
    Mooie verhalen en foto's. En prachtige herfstkleuren! Fijn dat Petra eindelijk haar lapjesfabriek heeft gevonden.
    Hier is het ook herfst: code oranje weeralarm. Vandaag zoveel regen als normaal in een maand.
    Geniet nog verder maar stuur een beetje zon deze kant op.
  2. Piet& Riet:
    13 oktober 2013
    Hallo lees iedere dag jullie mooie verhalen en geniet er van.
    Heb gewacht met het berichtje tot je bij die mooie stofjes komt wil ik je vragen of je ook eens kijken wil of je het quilt boek shinning star quilt van Judi Marttin tegen komt. Als dat zo is wil je hem dan aub mee brengen kan hem maar hebben toch.De Quilt heet Blue and Burgendy. groetjes Piet & Riet