dag 7: Grijze golf

11 oktober 2013 - Wethersfield, Connecticut, Verenigde Staten

Vanmorgen eerst even een foto gemaakt van een tentje op de hoek, Amerikaanser wordt het echt niet meer hoor. Daarna op ons gemak naar de onderzeebootbasis gereden in Groton, was 10 minuten rijden van het hotel af en daar ligt de Trident. De Trident is de 1e nucleaire onderzeeboot van Amerika en gisteren op de andere sub vertelde de ex opvarende dat zijn broer op de Trident had gevaren en dat hij zoveel groter is dan een diesel/elektrische waar ik op heb gevaren. De moeite waard om zelf even te gaan kijken natuurlijk. Jammer, jammer, jammer want de basis is dicht ivm de overheid die er maar niet uit kan komen en de boel op slot heeft gezet. Tot nu toe (pas) het tweede ding waar we niet in kunnen dus het valt nog mee zullen we maar zeggen. Wel even een foto van de buitenkant gemaakt vanaf een heuvel en door naar de scenic route die in de planet beschreven stond. Nou niets teveel gezegd want het was werkelijk heel erg mooi. Een kronkelende weg langs boerderijen en prachtige natuur, vooral in deze tijd natuurlijk nu de blaadjes kleuren. We hebben ruim een uur kunnen genieten van alle moois onderweg want toen waren we in Old Sturbridgetown. Twee broers zijn begonnen met het bewaren van oude huizen en gebouwen door ze uit elkaar te halen en in een hoek van hun land weer op te bouwen. Langzaam werd het steeds meer en groter en nu is het een compleet park zoals het openlucht museum. Na het parkeren naar de ingang en daar werd het pijnlijk, want de entree was goedkoper voor personen van 55 jaar en ouder!!! Ik heb dus mijn eerste korting gehad ivm mijn leeftijd, normaal altijd in voor korting maar of ik hier nu zo blij mee moet zijn? De jonge blom naast me had de slappe lach maar vergat even dat ze zelf volgend jaar Juli aan de beurt is. Na de schok naar binnen en dat maakte veel goed, veel mooi gerestaureerde gebouwen en huizen waar je allemaal in mocht gaan kijken. Mensen in klederdracht uit die tijd waren aan het werk of vertelden verhalen wat het nog leuker maakte. Het weer was ook weer geweldig want een mooie blauwe lucht met een heerlijk zonnetje. Het was ook nog niet zo druk dus foto’s zonder mensen erop lukte ook met wat geduld. Petra en ik zijn er ruim drie uur gebleven denk ik wel en hebben genoten. Ook nog een foto gemaakt van een echte McDonnald Eekhoorn (zie foto’s) en verder natuurlijk van de prachtige natuur, de hoofdreden voor ons om in deze  tijd van het jaar in New England rond te reizen. Dat de streek hier zo heet zie je ook onderweg aan de plaatsnamen maar ook aan de stenen muurtjes die je in Engeland ook veel ziet. We reizen wel weer in de grijze golf want overal waar we komen zijn veel gepensioneerden die er met een bus gedropt worden en ook rondkijken, kunnen we vast oefenen zeg maar he. We zijn aangekomen in Hartford waar we overnachten in Motel 6. We zouden even een straatje om maar kwamen onderweg een Ierse pub tegen dus maar aan de bar gaan zitten voor een koud biertje. We vroegen voor een lekker biertje en het blijkt dat het lekkerste biertje in een Ierse pub in Amerika “Oktober Fest” te zijn, klinkt erg Duits maar inderdaad heel erg lekker. Ook maar gelijk gegeten daar, wel heel apart om aan de bar je diner te krijgen maar het smaakte heerlijk en daar gaat het om nietwaar. Een heel erg leuk gesprek gehad met een man die bij coca cola werkt en bijna nog meer praat dan Petra, ja dat is dus ook nog mogelijk.

Morgen gaan we echt het mooie stuk in waar de gekleurde blaadjes te vinden zijn dus wordt weer veel foto stops denk ik. We gaan uiteindelijk naar Lee waar we overnachten.

1. Jos:
    12 oktober 2013
    Petra,
    Hoeveel snoetepoetsers heb je gisteren nodig gehad om al dat kwijl bij Jan weg te vegen bij het zien van al die oorlogschepen ?
    De TRIDENT ook nog bezoeken is te veel voor die oude man !
    Heeft Jan ook nog wat leuke dingen voor jou op het programma ?