Dag 2 kuala lumpur

28 oktober 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Eeehhhhhhhhhhhh, we waren iets minder bikkels dan we gisteren dachten. Vanmorgen pas om 11:00 uur wakker geschrokken namelijk en halve dag weg. Het ergste van alles was nog het verspelen van het gratis ontbijt, je bent Hollander nietwaar. Dus eerst op pad voor een ontbijtje, bij de Ierse sandwich shop en vervolgens weer met onze favoriete taxi: de hop on hop off bus mee. Eerste stop, little India een kleurrijk geheel en veel mensen op straat en kraampjes buiten. Volgende stop het Merdeka plein, hier is de onafhankelijkheid uitgeroepen maar zegt ons weinig natuurlijk. Wij gingen voor de mooie oude gebouwen en het textielmuseum, halve museum afgesloten maar dat kun je hier hebben. Terwijl we binnen waren barste een tropische regenbui los, goed voor jullie om te lezen natuurlijk maar het slechte nieuws is dat het maar 15 minuten duurde en daarna was het weer gewoon 30 graden. Weer met de bus naar Chinatown waar we ons tussen de smalle paadjes hebben doorgewurmd en constant werden aangeroepen, hoe weten ze toch dat we toeristen zijn? Wel hebben we koopjes opgedaan, zelf heb ik (Jan) een “echte” rayban zonnebril gekocht voor 12,50 en Petra een Cleo tas voor 20 euro. Ook nog mooie spullen gezien voor de laatste dag op de terugweg als we ruimte in de koffers hebben. Heerlijk gegeten bij het tentje met de rode kleedjes, tip van Desiree, met heerlijk koud bier in grote flessen. Als toetje het ik (Jan) een stukje Doerian vrucht gegeten, verboden mee te nemen in het hotel vanwege de lucht maar was best lekker. Met de taxi of teksi  terug naar ons hotel en nu heerlijk aan de borrel. Wekker weer gezet, dus nieuwe ronde nieuwe kansen!!

1. Juliette:
    28 oktober 2012
    Geweldig! Jullie verhalen en foto's zijn zo herkenbaar! Nooit in Kuala Lumpur geweest maar in India, Nepal, Thailand, Indonesië........overal zie jij die brommertjes met het hele gezin erop enneh.....ik zal je vertellen: Er kan nog meer bij! Hele huisraden gezien die zo vervoerd werden!
    Die doerian....alleen van de lucht vergaat je het eten al, terwijl het best lekker zoet smaakt. Wij hadden het ooit wel een keer in de bus liggen.....Werd je niet reisziek, dan werd je wel ziek van de lucht van die vrucht!
    Veel plezier verder en morgen....op tijd weer op!
  2. Peter en Maike:
    28 oktober 2012
    Leuk he, die visjes, heerlijk genoten van het gezicht van Petra. Maar mij (maike) niet gezien, het lijkt mij vreselijk.
    Jullie hebben in ieder geval lekker uitgeslapen, dus morgen geen gezeur maar gewoon op tijd opstaan, je vol "vreten" bij het ontbijt en dan lekker weer een dag op pad.
    Wij genieten hier wel van de foto's.
  3. Manja en Geert:
    28 oktober 2012
    Oh, geweldig al die verhalen en belevenissen. En dan te bedenken dat dit pas het begin is! Hé Petra, gelukkig dat je nu eindelijk een tas hebt gekocht......... En die visjes aan je voeten lijkt mij ook vreselijk, aan jouw gezicht te zien heb jij ook niet echt genoten.
    Wij genieten in ieder geval wel van jullie verhalen en foto's. Veel plezier!