Dag 3: Batu Caves

29 oktober 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen op tijd wakker en in de ontbijtzaal gezien wat we gisteren hebben gemist! Uitgebreide keuze van Chinees met alles erop en eraan tot een gewone  boterham met kaas, wij hebben het maar rustig aan gedaan. Met de bus, niet echt gebouwd voor onze lengte, naar het treinstation gereden. Met de trein (voor 0,25 ct en een coupe alleen voor vrouwen) naar Baku Caves gegaan, een “must see” als je hier bent. Alleen het grote goudkleurige beeld voor de trap is het al waard. Er is een grote grot waarin een moslimtempeltje is gebouwd, een bedevaartsoord twee keer per jaar. Om in de grot te komen moet je een steile trap op (272 treden) die vol zit met ROVERS, de apen hebben het gemunt op tassen en zijn ook meesters in het snel weggrissen van drankflessen die iedereen wel bij zich heeft. Ze rennen met de flesjes de bomen in en weten verrassend goed de dop eraf te draaien. Sommige mensen brengen speciaal wat eten mee voor de apen. Eenmaal boven loop je in een enorme warme grot met een heel hoog vochtigheids gehalte naar een soort klein formaat tempel. Voor je naar binnen mocht moesten eerst de schoenen uit natuurlijk. In de tempel was geluk te koop voor 2,50 want ik (Jan) kreeg een bloemenkrans om en een streepje as op mijn voorhoofd van een hindupriester voor geluk. De vreugde was echter van korte duur want na 3 minuten moest de krans terug en een streepje as in een zeer vochtig klimaat is ook geen lang leven beschoren, laten we hopen dat er nog iets is blijven hangen voor de komende weken. Petra klaagde dat zij geen bloemen en as kreeg maar ik heb uitgelegd dat ze mij al heeft, hoeveel meer geluk heb je nog verder nodig he? Hahahahaha Na de afdaling heerlijk gegeten in een restaurantje volgens lokaal gebruik, dus met de rechterhand. Lekkere maaltijd met blikje fris voor nog geen 2 euro de man. De rit met de trein terug koste 0,50 cent, dus twee maal zoveel als de heenreis! In het grote station overgestapt op de monorail die ons voor 55 ct midden in het centrum afzette bij alle grote dure winkels waar we even rondgelopen hebben in de airco en vooral niets gekocht. Daarna terug naar ons hotel gelopen en onderweg even een heerlijk koud biertje gedronken om vervolgens het zwembad nog even in te gaan. Straks nog de stad in voor weer een heerlijke maaltijd, het zou zo maar kunnen wennen hier hoor. Oh ja, mijn nieuwe Rayban doet het prima maar niet te hard poetsen want dan gaat het logo eraf. Zou die dan toch niet echt zijn? Morgen meer, dan naar de olifantenfarm met Zali, onze gids.

1. Gerben & Nicolet:
    Hoi Jan en Petra,

Leuk om zo jullie ervaringen te volgen!
    Veel plezier nog.

groetjes Gerben & Nicolet
  2. Wieke:
    29 oktober 2012
    Ik wil OOK naar Kuala Lumpur.
    Getsie wat leuk allemaal.
    Ben blij dat jullie zo genieten. Knap dat jullie je weg met openbaar vervoer kunnen vinden. Benieuwd naar het volgende verhaal.
  3. Peter en Maike:
    29 oktober 2012
    Toch heb ik mijn twijfels over waar jullie nu toch zijn. Bij elke otto van het derde reisverslag staat vermeld " 29 oktober Californië Los Angeles. Wat begrijp ik nu niet helemaal? Maak je er maar niet druk over, de verhalen zijn schitterend om te lezen, en de foto's ziener erg leuk uit. X
  4. Manja en Geert:
    29 oktober 2012
    Ik sluit me aan bij Wieke en Jan: ook ik wil nl. naar Kuala Lumpur als ik dit allemaal zie en lees. Jeetje en dan te bedenken dat dit slechts de tussenstop is voor de echte vakantie. Er is hier echt van alles wat te beleven. Ik durf bijna morgen niet te kijken naar jullie verslag van de olifantenfarm (het is niet eerlijk...., <grapje>). Geniet ervan.
  5. Walter Hernández:
    31 oktober 2012
    Hei heel leuk,ik ben jaloers op jullie,geniet er van.
    Dat is echt heel leuk.
    Dat is een goeie ervaring,dankje wel om ons sammen met jullie,jullie vakantie te laten genieten.
  6. Tim:
    31 oktober 2012
    Haha de verhalen zijn weer vermakelijk! Erg leuk om te lezen.