Dag 1: de kop is eraf

31 augustus 2014 - Cluj-Napoca, Roemenië

Vanmorgen vertrokken richting Druten om Peter en Maike op te halen. Eerst lekker een bakkie koffie gedronken  en daarna rustig richting Eindhoven gereden. We hadden een parkeerplaats gereserveerd buiten het vliegveld en zijn met een busje opgehaald en netjes afgezet naast de ingang. Het inchecken verliep soepel dus snel door de douane en nog een klein hapje eten. Onze boarding passen hadden geen stoelnummers dus we wachten maar af wat er ging gebeuren. Een grondstewardess kwam langslopen om onze passen en boardingpassen te controleren en na een mooie roze krul op het formulier waren we gereed om naar het vliegtuig te lopen, gelukkig droog want er is geen overkapping. De meeste mensen wilden aan de voorkant het vliegtuig van WIZZAIR in maar wij pakten de achtertrap wat een stuk sneller bleek. Binnen kon je gewoon een plaats uitkiezen!! Dit was iets wat we nog nooit hebben meegemaakt maar voor alles is een 1e keer nietwaar. We hebben een paar mooie plaatsen uitgezocht, net achter de vleugel en keurig op tijd vertrokken we. Na een rustige vlucht van bijna twee uur landen we in Roemenie. Omdat de plaatsen in het vliegtuig goed bevallen waren hebben we volgens goed vakantie gebruik onze handdoeken maar op de stoelen gelegd om verzekerd te zijn van die plaatsen bij de terugvlucht volgende  week. Als het aan het zwembad werkt zal het hier toch ook wel werken?? Met de bus van het vliegtuig naar de aankomsthal en de auto ophalen bij Avis, een mooie Roemeense Rolls Royce ofwel een Dacia Duster. Hiermee naar het pension gereden wat er keurig uitziet en op loopafstand is van het centrum. De bagage gedropt en de korte broeken aan want het is lekker warm hier hoor. In een lounge bar de eerste koude biertjes (heineken) en roseetjes gedronken en een leuk restaurant uitgezocht. Heerlijk gegeten met zijn vieren voor 22,50 euro inclusief heerlijke wijn, dat belooft wat. Daarna nog een afzakkertje in een bar en nu op bed met de laptop in dit blog te schrijven.

Tot nu toe verloopt alles perfect en is het allemaal zeer goed georganiseerd, wordt vervolgd.

1. Wieke:
    31 augustus 2014
    Stonden gisteren om 12.30 op E'hvn, na een snelle en comfortabele vlucht uit Warschau. Zagen jullie niet. Ws. al aan het boarden?! Zou wel grappig geweest zijn elkaar tegen te komen. Heel benieuwd naar meer foto's van Roemenië. Weet daar zo weinig van. Laat maar komen die verhalen en die foto's. Fijne zondag!