dag 5: Huizen kijken

9 oktober 2013 - Newport East, Rhode Island, Verenigde Staten

Vandaag ons ontbijtje meegenomen naar buiten en bij het zwembad lekker zitten eten in een mager zonnetje, wel met de lange broek en de jas aan maar toch. De koffie en thee bestellen we steeds klein maar dat is thuis ongeveer 2,5 normaal kopje dus een hele slobber om het leeg te krijgen. Daarna weer op pad en via een rustige mooie weg naar de elleboog van cape cod naar het plaatsje Chatham. Daar is een vuurtoren en tegenover de vuurtoren liggen af en toe zeehonden lekker uit te rusten op een zandplaat. Die waren er vandaag ook maar je moest wel hele goeie ogen hebben of een sterke telelens om ze te zien, zie foto. Het plaatsje uitrijdend kwamen we langs de brandweerkazerne en daar stond een stuk roestige balk voor de deur, het bleek een origineel stuk balk van de twin towers te zijn en was een soort monument, dan komt het wel heel dichtbij natuurlijk. De weg kronkelde rustig verder door allemaal hele kleine plaatsjes met veel galerietjes weer, erg veel te zien dus. In één van die plaatsjes stond een grote tent voor een schoenenzaak, daar was columbusday (MA 14 okt) verkoop. Ik heb daar een paar wandelschoenen gescoord van het merk Hi tech voor een super zacht prijsje, scheelt ook zere voeten denk ik. Rond de middag hebben we cape cod verlaten en zijn weer het vaste land opgereden richting Newport aan de kust, waar de hele dure huizen te zien zijn. De rit erheen verliep vlot en rond 15:00 aangekomen in het motel, ingechecked en door naar de stad. De auto hebben we aan de kust geparkeerd want daar was en wandelpad wat achter langs sommige van die grote huizen liep, toch weer wandelen dus vandaag. De estates zoals ze hier die grote huizen noemen waren inderdaad indrukwekkend om te zien en we hebben er dan ook met volle teugen van genoten. Daarna nog even rondgewandeld in het stadje zelf en weer terug naar het motel om een leuke plaats voor het diner op te zoeken. Het is een Italiaans restaurant geworden waar we heerlijk hebben gegeten met een lekker biertje erbij want het was op loopafstand van het motel dus het mocht. Nu weer terug en ik aan de blog en Petra aan het handwerken, straks nog even een borreltje samen drinken. Morgen gaan we eerst een klein stukje terug op de route naar Battleship cove in  Fall River, daar liggen verscheidene oorlogsschepen van de Amerikanen uit diverse oorlogen, het is een particulier gebeuren dus NIETS van doen met ambtenaren en dus gewoon open. Daarna door langs de kust richting Gosport. Oh ja, onderweg vandaag nog even bij een groot winkelcentrum gestopt en daar bleken Levi en Dockers broeken in de aanbieding te zijn, ben nu dus weer drie langen en één korte broek rijker, voor ongeveer 27,5 euro per stuk! Ik heb zitten bedenken als ik genoeg broeken en schoenen koop ik door het enorme prijsverschil de tickets van het vliegtuig nagenoeg voor niets heb. Ergens denk ik dat ik een reken of een denkfout maak, misschien een combinatie, maar het is een prettig idee nietwaar. De aankopen waren gepland dus ook voorzien in de koffers wat ruimte betreft, Petra wacht haar kansen af tot bij de quiltshops.

Mochten er mensen zijn in Nederland die zich zorgen maken dat mijn nieuwe broeken aan het einde van de vakantie niet meer passen door de borreltjes en het lekkere eten hier, geen nood want drie van de broeken zijn STRETCH.

1. Wieke:
    10 oktober 2013
    Was een paar dagen achter met lezen en haal dat met een kopje thee in. Geniet van de verhalen en foto's , Jan leest over mijn schouder mee, bij hem de herkenning en dan komen de verhalen vanzelf. Nog steeds prima weer voor jullie, mooie route en goede overnachtingen. De plaatsnamen maken nieuwsgierig naar meer. Straks nog even Googelen. Ik denk dat je nieuwe HiTech boots daar hetzelfde over denken: op naar Fall River en Gosport! PS leuk dat je ook een zeilbootje fotografeerde voor ons. Dank