dag 41: nog steeds in Auckland

6 december 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Je heb van die dagen dat alles anders loopt dan je eigenlijk gepland had, vandaag was het zo’n dag hier. He, dat hebben we toch al gelezen? Ja dat klopt, dat was eergisteren maar vandaag, in het kader van het kan altijd erger, weer zo’n dag. Vanmorgen heel relaxed naar het vliegveld gewandeld, het bagagekarretje stond naast de deur van het hotel dus grijp klaar. Rustig ingecheked en een ontbijtje gegeten, gelijk de blog van gisteren online met wat foto’s. De vlucht met Air New-Zealand zou om 11:00 vertrekken naar Auckland en landen om 12:20, de koffers zijn doorgelabeld dus we zouden 2 uur en 10 minuten hebben om in te checken bij Malysian Airlines en naar het vliegtuig te gaan. Jullie raden het al, we vertrokken 20 minuten te laat hadden tegenwind dus kwamen om 12:48  pas aan in de stromende regen. We reden naar de gate en daar bleef de slurf 1 meter van het vliegtuig af staan, de piloot riep om dat het vliegveld gesloten was dus alle verkeer gestopt. Langzaam aan werden we steeds zenuwachtig maar de piloot riep om dat het maar 5 minuten zou duren en alle airlines verder ook niks meer deden. Dus de vliegtuigen werden niet volgetankt enzo dus geen zorg. Uiteindelijk hebben we een 50 minuten in het vliegtuig gezeten en toen een speedmars naar de uitgang want het internationale deel van het vliegveld lag een stuk verderop. We konden lopen, 10 minuten maar stromende regen, of met de shuttlebus. We kozen de laatste optie en kwamen 14:25 in de vertrekhal binnen, vijf minuten voor de geplande vertrektijd. Nergens een incheckbalie voor onze vlucht alleen een groot bord dat de  gate gesloten was. Navraag leerde dat de vlucht al vertrokken was!! Bij een kantoortje van Mylasian zat iemand achter een gesloten raampje die na bonzen op de ruit hem een stukje openschoof en alleen een kaartje met telefoonnummer gaf waar we het maar moesten regelen. Lekker dus. Toen maar naar de balie van Air Nieuw-Zeeland die hebben geprobeerd de boel aan te passen maar daar hadden ze geen bevoegdheid voor, ook van onze doorgelabelde bagage wisten ze niks. Oke, het nummer gebeld wat ik van het reisburo had gekregen voor het geval en problemen waren, jammer want die hadden alleen de tickets geregeld en deden verder ook niks. Het nummer op het  kaartje gebeld voor reserveringen en ik kreeg een dame in Maleisië aan de lijn die in ongeveer Engels vol begrip was maar vertelde dat we het probleem zelf maar moesten oplossen, ze had daar een telefoonnummer voor en gaf vrolijk het nummer wat ik net had gebeld. Ik zei tegen haar, dat is uw nummer want ik heb dat net gebeld en krijg u aan de lijn. Oh ja, nou dan weet ik het ook niet. Ik heb nog snel gevraagd naar het adres van Malysian airlines in Auckland omdat ik wist dat ze daar een kantoor hebben, buiten een taxi gapakt en er met zijn drieën naar toe. De derde persoon is An, een Belgische dame die met dezelfde vlucht mee moest als wij maar dan ook direct door naar Nederland zou gaan. Het kantoor was 50 minuten rijden dus om 16:00 daar pas, we hoorden dat er een tornado was geweest die aan drie mensen het leven heeft gekost. De dame op het kantoor was zeer behulpzaam gelukkig en heeft alle moeite gedaan om ons nog het land uit te krijgen, uiteindedlijk om 17:10 kwam het verlossende bericht. We gaan vannacht om 01:35 vliegen we weg als alles goed gaat tenminste. Inmiddels zijn we weer op het vliegveld van Auckland en hebben net gezamenlijk gegeten. An heeft nu dezelfde vluchten als wij dus gaan ook mee naar Nederland op onze vlucht, een dag later dan ze gepland had maar ja. Ik heb ook het hotel zelf gebeld om de kamer aan te houden en de shuttle serice te laten verschuiven naar morgenvroeg want we komen om 07:35 lokale tijd nu aan in KL. Ons programma door de war maar oke, we komen als het goed is op de geplande tijd thuis in ieder geval. De reisagent in Nederland heb ik een sms gestuurd en wacht af of hij nog reageert. De bloeddruk van ons alle drie is weer normaal inmiddels al is alleen onze bagage nog zoek. De contactpersoon van Malysian die op het vliegveld hoort te zijn is er niet, dus we wachten af. Loopt het helemaal fout dan kunnen we zien of het label van Melvin werkt het. Oh ja, we hadden een lunchafspraak met Razali de olifantenman die voor ons een chickencurry zou maken. Zijn reactie op ons afzeggen: Oke, at least the chickens are saved then! Hahahahahahh

Morgen (hopelijk vanuit Kuala Lumpur) meer.

1. Angelique Herrebrugh:
    6 december 2012
    Hou de hoofden koel hoor! Sterkte en kom heelhuids weer terug (in de sneeuw, alles is wit hier!). Liefs!
  2. Rieëtte:
    Hoi,
    Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed is afgelopen en jullie inmiddels veilig en wel in Nederland zijn aangekomen. De afsluiting was dan misschien stressvol, maar jullie nemen een schat aan mooie herinneringen mee. Welkom in ons sneeuwlandschapje.
  3. Tim:
    6 december 2012
    Lees ik een aantal dagen de berichten even niet (zit deze week in de wacht Jan) gaat het bijna helemaal fout! Gelukkig is jullie vlucht geregeld nu de bagage nog!
    Veel plezier in KL de laatste dagen, ongelovelijk dat het zo snel gegaan is!
  4. Peter en Maike:
    7 december 2012
    Na alle trubbels, hopelijk een goede reis verder naar Nederland. We zijn blij jullie binnenkort weer te zien, en zijn benieuwd naar alle prachtige verhalen.
  5. Trees en theo:
    7 december 2012
    Goede reis naar huis en kleed je warm aan !!
    we zijn blij jullie weer veilig thuis te hebben.
    gr
    Theo en Trees