dag 42, Naar en in Kuala Lumpur

8 december 2012 - Klia, Maleisië

Vandaag schrijf ik de laatste blog gelukkig vanaf de hotelkamer in Kuala Lumpur, het is toch gelukt om gisternacht nog mee te gaan met een vlucht hier naar toe dus vanavond kunnen we met de geplande vlucht terug naar Nederland. We zullen dan aankomen rond 06:35 en Tom komt ons ophalen heeft hij beloofd. Het hele circus gisteren rondom de tickets en het, op geen enkele manier hulp of ondersteuning krijgen van het reisbureau, heeft me overtuigd dat ik het volgende keer gewoon weer allemaal zelf regel. De aansluitende vlucht naar KL vanuit Auckland heeft me vanaf begin al zorgen gebaard omdat er maar 2.10 minuten tussen zat. Wat ik toen nog niet wist is dat ze 45 minuten van te voren de incheckbalie dichtdoen dus die gaan er ook nog vanaf. De tornado kan gebeuren maar als je dan op het vliegveld komt en ze zeggen doodleuk dat de vlucht al vertrokken is, dan is het even schrikken. Gelukkig hebben we het direct voortvaren opgelost. Wat nog wel vreemd is, de dame op het kantoor in KL van Malysian wist ons om 16:00 te melden dat onze geplande vlucht gewoon nog in Auckland stond, we mochten alleen niet meer inchecken want als de gate dicht is dan blijft hij dicht. Uiteindelijk is die vlucht pas om 20:00 vertrokken, wij dus op 01:30 en we waren vanmorgen hier om 07:30. In eerste instantie was onze bagage natuurlijk vermist maar voor ons is het meegevallen, na een uurtje wachten kwamen onze reistassen tevoorschijn. Veel minder geluk had An, onze Belgische lotgenote, haar koffer is nog steeds weg. We hopen hem straks op het vliegveld aan te treffen en anders misschien morgen in Amsterdam. Wat wel prima was is dat An gewoon mee mocht met ons met de shuttle vanaf het vliegveld en ook in het hotel naar onze kamer toe, ook hoefden we niets bij te betalen voor het langer aanhouden want we gaan hier om 18:00 pas uit de kamer. Al met al hebben we met zijn drieën een hele leuke dag nog gehad in KL, wat rondgelopen en gezwommen in het dakzwembad en heerlijk een hapje gegeten natuurlijk. Ook weer een doerian op en An het ook gelijk laten proeven, ook hebben we doerian ijs gegeten! We moesten en zouden natuurlijk ook weer naar de Chinese markt om tassen te kijken. Jullie mannen weten hoe het is om met één vrouw mee te moeten tassen kijken, ik moest vandaag dus met twee vrouwen de markt op. Het is allemaal goed gekomen en ze hebben leuk gescoord, nu nog door de douane morgen.  De markt en KL afgesloten met een heerlijk koud biertje en toen we daar lekker in het zonnetje (33 graden) zaten stopte een scooter met achterop een grote en een klein aapje. De baas die reed kwam elke dag wat fruit kopen voor zijn apen en het was een heel leuk gezicht natuurlijk. Toen de man wegreed deed de grote aap zijn handen in de zij van de man net zoals wij zouden doen achterop een fiets of scooter. Het kleintje zat er netjes tussenin. Straks naar het vliegveld en morgen in de vrieskou!

Zo, aan het einde van de laatste blog wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties en de spontane opmerkingen. Het is heel leuk om dat te zien en dat moedigt ook aan om door te gaan want het ging niet altijd even gemakkelijk. Het schrijven wel maar het plaatsen niet want op elke camping was er wel gedoe met het internet. Soms heel traag, dan weer viel hij steeds uit. Ook soms  op zoek gegaan naar Wifi omdat de camping dat niet had. En iedere dag de strijd, welke foto’s kies ik uit om erbij te zetten. Ik heb natuurlijk niet alle kruid verschoten dus nog veel mooie achter de hand gehouden voor het boek wat ik weer ga maken van deze reis. Die kunnen jullie, als jullie dat willen, straks ook bekijken natuurlijk. Nogmaals heel hartelijk dank voor de leuke reactie’s!  Petra en Jan

Oh ja, onze vakantie zit er nu op dus nog persoonlijk noten hier Tim, jou vakantie zit er nu ook op want volgende week ben ik er weer en super uitgerust en topfit! Het is maar dat je het weet he. Dames van de poli: dinsdag komt Petra weer maar geen nood hoor, de oordopjes liggen in het laatje rechtsonder! Hahahahahahahahaah

In het algemeen: Gezien alle leuke reacties en de veel gehoorde opmerkingen dat het leuk was om met ons mee te reizen, hebben we het volgende idee. Als jullie nu als groep trouwe volgers geld bij elkaar leggen dan offeren wij  ons op om weer een vermoeiende reis te maken naar een nader te bepalen bestemming en we schrijven weer trouw een blog elke dag. Dan hebben jullie het makkelijk en hoeven alleen te lezen want wij doen het zware werk wel!  Goed idee???

1. Angelique Herrebrugh:
    7 december 2012
    Hoop dat jullie het laatste stuk zonder al te veel gedoe afleggen! Veilig thuis komen hoor! Knuf uit Dirksland!
  2. Jos:
    Jan en Petra,
    Heel bijzonder dat wij mee mochten genieten van jullie reis, de dagelijkse belevenissen, de foto's, enz., echt schitterend mooi.
    Hartelijk dank; Jos en Loes
  3. Peter en Maike:
    7 december 2012
    Ilse heeft een keer hetzelfde gehad met een vliegtuig in Chicago, ze kwam aan bij de gate met vertraging door heftige sneeuwval tijdens de voorafgaande vlucht, zag het vliegtuig op 10 meter afstand staan, maar ze mocht niet meer instappen omdat de gate al gesloten was. Het vliegtuig heeft toen nog 3 kwartier gestaan voor hij vertrok. Dus een soortgelijk frustratie verhaal hebben we al eens eerder gehoord. Misschien voor ons wel een reden om maar niet te gaan vliegen (denk niet dat we dat voor altijd volhouden). En wat je laatste opmerking betreft, als jij het kunt regelen om een televisie uitzending te krijgen met de titel "HELP PETRA EN JAN DE VAKANTIE DOOR", zullen wij eens kijken of we een volgende vakantie gaan sponsoren. Tot gauw, en leuk jullie weer te zien.
  4. Gonny Geurts:
    7 december 2012
    Als jullie in de goot gaan liggen slapen, richten wij een fonds op! Jammer dat de reismailtjes nu niet meer komen, maar welkom in de sneeuw!
  5. Manja en Geert:
    7 december 2012
    Idee is heel leuk, maar wat denken jullie zelf?? Zorgen jullie eerst maar veilig thuis te komen. Hoop dat Tom oorwarmers, petten en jassen bij zich heeft?! Zonder dollen, we hebben genoten van de verhalen en foto's maar het zal toch wel weer leuk zijn om jullie in het echie te zien. Goede reis! groeten Geert en Manja
  6. Joke van Deursen:
    7 december 2012
    Een heel goede terugreis, en we zijn erg benieuwd naar de andere verhalen. het was heel leuk om met jullie mee te reizen !!
    tot gauw, groetjes Joke en Ruud
  7. Piet& Riet:
    7 december 2012
    Geweldig wat jullie gedaan hebben
    Maar toch blij als je weer naast ons woont.
    Liefs Piet &Riet
  8. Hilda:
    8 december 2012
    Met veel plezier alles gelezen, jullie verhalen, avonturen en foto's. En natuurlijk benieuwd naar al je andere verhalen, voorlopig heb je gesprek stof voldoende.
    Tot gauw groetjes Hilda.
  9. Harry:
    10 december 2012
    Hartelijk dank voor jullie geweldige verhalen. Hopelijk kunnen we in alle rust daar nog verder op voortbouwen. Veel plezier, en tot gauw!
    Groetjes, Harry