dag 31: naar Queenstown

26 november 2012 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Kweetown is heel erug leuk! We sitten op een kamping digt bij de stat en sijn net terug gekomen, eerst een biertje bij de Ierse pub en daarna lekkur gegeten bij de Italjaan met een kannetje rode wijn en koffie met grappa erbij. Waz heel leuk hoor! Hahaahah nu ff serieus. We zijn vanmorgen vertrokken op ons gemakje want we hoefden maar 110 km te rijden, ook wel eens fijn. Onze vriend Higway 6 weer opgezocht en karren maar, richting Queenstown. Onderweg door opnieuw wijn en fruit gebied en door een mooie kloof gereden, even wat foto’s gemaakt in de kloof want zag er weer heel erg mooi uit. In Queenstown aangekomen de camper op een parkeerplaats gezet aan de rand van de stad omdat de het nog vroeg was, op de campings kun je meestal vanaf 14:00 inchecken en wij waren hier al rond 12:00. Eerst een rondje door de mooie stad gemaakt met heel veel galleries dus Petra was niet te houden, ging bij allemaal naar binnen en kwam terug met ideeën voor de komende tien jaar ofzo. Voor de lunch zijn we langs gegaan bij Ferg, een hamburger tent die in de Lonely Planet als must was aangegeven. We hebben er geen spijt van gehad, wat een hamburgers zeg! Enorme hamburgers met een vers broodje van de bakker ernaast en heerlijk vlees en sla erop, alleen met twee handen vast te houden zo groot. Wij waren bescheiden en hebben een eenvoudige besteld met maar één hamburger erop maar je kon het zo gek maken als je zelf wilde. Hebben genoten van alles wat er zo voorbij kwam. Na de lunch terug naar de camper en op de camping neergezet die 100 meter van het centrum af ligt, kunnen we ook een keer lekker lopend naar de stad en wat drinken als dat moet he. Eerst nog even de heuvel bij de camping opgelopen naar het begin van de kabelbaan, je kunt met gondels naar boven toe en genieten van het prachtige uitzicht over Queenstown. Het was ook leuk boven omdat je zo op de camping keer, dus kunnen we deze keer op een aparte manier laten zien hoe we staan. Boven is ook een luge baan, een soort zomerrodelbaan. Omdat Jan en Tom er niet bij waren moesten we dus zelf maar de helmpjes op en naar beneden, was ontzettend leuk om te doen en zeker ook omdat het weer gewoon ruim 22 graden was vandaag. Ik hoop niet dat ik jullie verveel met elke keer die mooie temperatuur te noemen maar ons verveelt het nog lang niet hoor, vooral doorgaan met die zon. Na nog even bovenop genoten te hebben van het prachtige uitzicht weer naar beneden toe en direct doorgelopen de stad weer in. Daar zijn we na een uurtje wandelen op het terras terechtgekomen van een Ierse pub en hebben daar een heerlijke pint gedronken. Vervolgens richting Italiaan die vlak bij de camping is en als de beste van Queenstown in de Lonely Planet stond. We werden vriendelijk welkom geheten door de eigenaar en hebben er inderdaad heerlijk gegeten. (en gedronken). Bij de pizza een lekker kannetje rode wijn en erna een super espresso met grappa dus wat wil je nog meer. Petra ligt inmiddels uitgeteld op de bank en ik schrijf de blog en ga hem zo online zetten, je moet je verantwoordelijkheid nemen nietwaar. Blij dat we morgen weer door reizen want als we hier langer staan worden we vierkant, daar helpt zelfs al dat wandelen niet tegen wat we gedaan hebben en nog gaan doen. Morgen weer een mooi kort ritje naar Te Anau, een klei

1. Marja:
    28 november 2012
    Hoi Petra en Jan, Wat een reis! Wat een foto's! Wat prachtig allemaal en leuk om af en toe mee lezen... dat maakt de avonturier in iemand wakker en mijn wensenlijstje met vakantiebestemmingen wordt almaar langer...
    Heel veel plezier nog en alvast een hele goede terugreis... het einde nadert volgens mij. Groeten, Marja
  2. Joke en Henry:
    1 december 2012
    Volgens mijn zoon Martijn is de Fergburger inderdaad de lekkerste burger die je waar ook ter wereld kunt vinden!