dag 30: Lake Wanaka

25 november 2012 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we onze 1e joker gebruikt, we zijn namelijk niet naar Queenstown vertrokken maar nog heerlijk een dagje hier gebleven. We hadden twee dagen over in de planning dus vandaag nuttig gebruik gemaakt van één. Het weer was weer geweldig en we stonden hier zo mooi aan het water met uitzicht op de bergen rondom, dat we er maar een rustdag van hebben gemaakt. Hebben we dan helemaal niets gedaan? Jawel hoor, vanmorgen een lange wandeling gemaakt langs de strak blauwe stroom naar een klein dorpje, vanaf de camping kon je direct het wandelpad op. Volgens de bordjes een wandeling van 3 km maar daar hebben we twijfels over, we liepen er bijna een uur op voordat we in het dorpje waren. We lopen steeds stevig door en stoppen alleen voor wat foto’s en om af en toe even op een bankje te zitten wat water en/of fruit. Het maakte niet zoveel uit want er was toch niks anders gepland. Onderweg nog wat mooie vogels gespot en, soms met veel pijn en moeite, vastgelegd.  Vooral de Fintail is een echt ADHD vogeltje en het valt niet mee om die er goed op te krijgen maar het is gelukt, met hulp van een passant die ons uitlegde dat je de lippen moet tuiten en tjirpen want dan komen ze bij je in de buurt. Petra heeft flink staan tjirpen en ik foto’s maken, het resultaat staat op de blog. Had eigenlijk ook een stukje moeten filmen alleen voor het geluid al! Na terugkomst nog even naar het stadje Wanaka zelf geweest om wat boodschappen te doen en gelijk te tanken, kan maar weer vol zijn nietwaar. Wanaka ligt aan hetzelfde meer als de camping maar zo’n 8 km verderop, was prima te doen dus. Vanmiddag lekker onderuit met prachtig uitzicht en een koud wit wijntje. Vanavond nog even proberen de  zon’s ondergang vast te leggen want de accu is weer vol. Voor die tijd gaat deze blog online want dat kan alleen bij de receptie in de buurt, daar is het wifi punt. Dat moet voor het echt donker wordt want verlichting doen ze hier niet aan op de paden. Het werd gisteravond trouwens pas tegen 21:00 uur donker en tot een uur of 20:00 was de zon nog lekker warm en kon er buiten gezeten worden. Misschien vanavond weer. Vreemd idee trouwens dat als deze blog online gaat wij de zondag er al bijna hebben opzitten en hij bij jullie nog moet beginnen. Morgen verder naar Queenstown en nog één joker over.

1. Manja en Geert:
    26 november 2012
    Wat een verhalen allemaal en mooie foto's. Het is bijna niet te bevatten dat daar de natuur zo prachtig is; fijn dat we zo met jullie mee mogen genieten. Veel plezier en mooie momenten nog, gr. Manja en Geert
  2. Tim:
    26 november 2012
    Dit soort blogs lezen aan het begin van je werkdag is geen aanrader.. zit je de rest van de dag te dagdromen!
    En klopt je prognose van het aantal keren tanken nog? Dorstig apparaatje zeker heh!