dag 21: Welliington

16 november 2012 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Na een heerlijke rustige nacht weer lekker wakker geworden van de vogeltjes die hun best deden om het ons naar de zin te maken, dat denken we tenminste. Gedoucht en ontbeten en daarna de grote watertank nog maar een keer bijgevuld, in totaal kan er 75 liter drinkwater en is hij vol. Vertrokken van de camping richting Wellington, een stad die veel groter bleek dan wij gedacht hadden. We zijn er rustig doorheen gereden en om 10:00 uur stonden we naast het Te Papa museum op een grote parkeerplaats, met ruime vakken want ze hadden hier duidelijk met campers rekening gehouden. Het Te Papa museum was heel erg mooi ingericht en er was heel veel te zien, ook voor de jeugd waren er hele leuke interactieve dingen gemaakt. Alles was heel ruim van opzet en zeer de moeite waard om te bekijken. We zijn ook het avontuur aangegaan en hebben in een simulator gezeten met bewegende platformen die met het beeld op het scherm meegaan. Erg leuk en altijd goed voor een paar, zei het bescheiden deze keer, gilletjes. Daarna nog in een andere, rustigere, simulator met een onderzeeër naar de bodem van een onderwatervulkaan geweest en daar met name van de prachtige beelden genoten die op een groot scherm voor je te zien waren. Na het museum langs de kade gewandeld richting centrum en even het centrum in. Het was heel erg druk op straat en ook veel leuke winkeltjes en grote winkels gezien waarvan veel in kerststijl. Wel vreemd om dat te zien terwijl je zelf in een T-shirtje rondloopt, normaal hoort daar een dikke jas en das bij. Na een klein hapje richting oude kabeltram die ons de heuvel heeft opgereden. Op de top natuurlijk wat mooie vergezichten gezien en op de foto gezet, waarna we direct de botanische tuin in konden wandelen. Die tuin was groot aangekondigd als een “must see”maar viel ons wat tegen, of alles was al uitgebloeid of nog onderweg maar het was maar een kale bedoening. Wel weer lekker gewandeld want het was heuvel af deze keer natuurlijk, terug door de stad richting camper en naar de camping vertrokken. We staan nu op een aangelegde parkeerplaats naast een motel waar een slimme vogel 23 camperplaatsen heeft gemaakt met een portacabin toilet en douchegebouw. Niet de mooiste camping maar wel het dichtste bij de veerboot morgenvroeg want we moeten er om 07:30 al zijn, ruim een uur voor vertrek. De tocht gaat 3 uur duren in totaal maar details hiervan uiteraard morgen. Wat het weer betreft vandaag heeft die zich netjes aan onze planning gehouden, vanmorgen regen op weg naar Wellington en terwijl we in het museum waren. Na het museum strak blauwe lucht en een zonnetje toen we buiten liepen, als dit zo blijft worden we nog vrienden met de locale weerman.

1. Rieëtte:
    16 november 2012
    Veel plezier op het zuidereiland!
  2. Tim:
    16 november 2012
    Lijkt me een ontzettend mooie stad als ik de foto's zo zie! Daar wil je toch nooit meer weg? Glooiende groene heuvels, machtige bergen met besneeuwde toppen en diepe canyons... Man, man, man prima voor elkaar zie ik zo... als ik hier naar buiten kijk zie ik..... een gasontvangststation en heel veel mist!
    Keep those photos coming, much appreciated!
  3. Jos:
    16 november 2012
    Was het datzelfde bootje waarvan drs.P. zong; Heen en weer, heen en weer, mensen de boot is voól , hij gaat zinken! ?
    Goede overtocht en veel plezier verder.
  4. Wieke:
    17 november 2012
    Mensen, blijf toch heerlijk daar alles wat je nodig hebt is elkaar en een goede camper. En wat plaka's uiteraard. But: simple does it!