dag 20: naar Wellington

15 november 2012 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag een rijdag gehad (340 km met een gemiddelde snelheid van 65 km) dus niet zoveel meegemaakt, alleen veel kilometers gemaakt. We zijn van Napier naar Wellington gereden maar niet rechtstreeks, er stond in de Lonely Planet een mooie route door een kloof langs een wilde bergstroom dus die hebben we genomen. Het was inderdaad heel erg mooi maar natuurlijk ook weer heel erg smal, wennen doet dat wel maar het is nog niet vertrouwd en zeker voor Petra niet want die vindt dat maar helemaal niks. Onderweg ook nog gestopt bij de Macdonald alleen voor een bak koffie en om even te kunnen internetten, het blog van gisteren moest nog geplaatst. Bij de Mac hebben ze Wifi (tip van Jan, dank daarvoor) dus daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Na de kloof via hele mooie wegen langzaam afgezakt richting Wellington op weg naar een mooie rustige verenigingscamping, deze wel met Wifi dus de blog komt vandaag nog erbij. Een kilometer of 30 voor de camping moesten we via een kronkelende steile weg een heuveltop op aan de kust, bijna onderaan (wij moesten nog omhoog) stond een jongen met een helm op en een skateboard. Hij zal toch niet de hele afdaling gemaakt hebben vroeg ik aan Petra, nee joh dat is toch veel te gevaarlijk. Wij slingerende naar boven en bovenop was een mooi uitzichtpunt waar we zijn gestopt voor wat foto’s te maken. Terwijl we daar stonden stopte een auto en kwamen er drie jongens uit, waaronder die van beneden, met skateboards en helmen. Ze gingen dus wel helemaal naar beneden op het skateboard en ze vertelde dat ze dat in twee minuten deden!!. We hebben ze een flink stuk kunnen nakijken en was wel mooi om te zien, dat wel. Vanaf het uitzichtpunt hebben we ook al een blik kunnen werpen op het zuider eiland, je kon de contouren van de bergen al zien Hierna rustig verder en op een mooie camping aangekomen, het lijkt wel een natuurpark zo netjes ligt alles erbij. Keurig aangelegde en onderhouden plantsoenen met een verwarmd zwembad en hotpool uiteraard. We staan weer op een mooie plaats onder een strak blauwe hemel hier. Morgen naar Wellington om het museum te bekijken en verder nog wat van de stad te gaan zien.

1. Wieke:
    17 november 2012
    Schreef ik al dat het knap camerawerk is van die jongens op hun skateboard. Oeps bijna tegen die auto.