Dag 18, naar Napier

13 november 2012 - Napier, Nieuw-Zeeland

Oke, wie van jullie heeft dat slechte weer op ons afgestuurd? We hadden gisteravond en vannacht al de nodige regenbuien gehad en vanmorgen dus in de regen vertrokken, bij een temperatuur van 9 graden. Eenmaal buiten Taupo zakte de temperatuur naar 5,5 graad en er stond een flinke wind. Die wind was zeer hinderlijk op de lange rechte wegen over een open vlakte waar de camper flink opzij werd gedrukt, stuur flink vasthouden en op koers houden maar. Na het rechte  stuk een heel mooi stukje gehad over twee passen met kronkelende wegen en mooie uitzichten, jammer dat het regende de hele tijd en zo koud was. Op een van de toppen reden we in de mist, zo laag hing de bewolking daar. Na de passen nog een stuk tussen glooiende groene vlakten door waar de schapen en lammetjes tegen elkaar gekropen stonden te schuilen, richting Napier. We zijn direct in Napier gaan kijken en het is inderdaad een hele mooie art deco stad. Het centrum is verwoest op 3 februari 1931 tijdens een aardbeving en eind 1933 was het geheel herbouwd in art deco stijl, er is sindsdien weinig verandert dus je waant je terug in de tijd. We hebben een snelle  ronde gemaakt door de koude natte stad en een rondwandeling geboekt met gids morgenvroeg, hopen dat het weer beter wordt. Verder weer een mooie rustige camping opgezocht in de buurt, dus geen grote bergplaats toeristen deze keer. Nu we niet zoveel meegemaakt hebben is er dus ook weinig informatie deze keer. Over informatie gesproken, wij hebben afgelopen week op die andere kleine camping zoals al gezegd met de beheerder gesproken en die had natuurlijk ook de nodige informatie voor ons. Ook informatie waar we nu niet op zaten te wachten. Bijvoorbeeld: “Het heeft afgelopen week nog gesneeuwd op het zuidereiland en dat is heel laat”. Leuk om te weten als je geen sneeuwkettingen bij je hebt want die heb je in november niet meer nodig he, zei de vrouw bij de camperverhuur!  Of: “het is de koudste november ooit nu op het zuidereiland” Ook leuk om te weten als je er op 17 november naar toe gaat en op zon hebt gehoopt natuurlijk.  We zullen wel zien wat het wordt want voorlopig hebben we geen klagen gehad met vandaag de 1e natte koude dag pas.

De blog komt morgen want vandaag geen internet, het voordeel is dan dat we er gelijk twee plaatsen.

1. Tim:
    14 november 2012
    Hey Jan en Petra,

jammer van het mindere weer maar dat mag de pret niet drukken toch!? Die stad ziet er mooi uit zeg, erg gezellig. Maakt weer een hoop goed! Veel plezier nog daar.

Groeten

Tim
  2. Wieke:
    14 november 2012
    ik was het niet hoor, heb geen regendansje gedaan.
    Napier schijnt heel leuk te zijn, zelfs met slecht((er) weer.
    Leuke toer morgen..

gr. Wieke/Jan, die naar de voetbal ligt (!) te kijken. ssssssstttt