dag 15: terug naar Boston

19 oktober 2013 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en nog wat in bed liggen lezen. Na het aankleden moest het dan gebeuren, de grote koffertruc. We hebben de boel netjes verdeeld over twee koffers en in die van mij moest natuurlijk de heerlijke fles Rye whiskey verpakt in bubbelplastic en vastgezet met wasgoed. Ook wat andere spullen erbij maar alleen dingen die in het ergste geval nat mochten worden, we gaan het zien als de koffer opengaat. Daarna de rest in de koffer van Petra en alle lapjes bij mij in de rugzak, de laptop en andere elektronica in de kleine handkoffer en we hadden zowaar nog ruimte en gewicht over!!!! Viel allemaal wel mee alleen zit ik nu hier met mijn veel te dikke en zware nieuwe winterjas maar dat is een kleine prijs natuurlijk. Rond 11:00 weggereden en op weg naar Lowwel om de hoek, daar was een quiltmuseum had ik in de lonely planet gelezen en het leek me voor Petra zeker een mooie afsluiting. Het museum was erg leuk en werd gerund door hele aardige dames, allemaal vrijwilligsters. In een hoek van het gebouw was een ruimte waar de bibliotheek was en er was een tweedehands boekenmarkt. Er werd gelijk op af gedoken natuurlijk en ik hoorde me s’morgens weer zeggen dat we nog ruimte hadden, oh oh.  Ik heb gezellig bij de dames aan tafel zitten kletsen, 6o jaar en ouder,  terwijl Petra door de boeken snuffelde. Toch nog twee boeken kunnen scoren en daarna is ze met de dames op internet gaan kijken naar de site van Maron Hoftijzer om ze de speciale technieken te kunnen laten zien want hi tech in quilts kenden de dames niet. Ze vonden het fantastisch en we hebben er een leuke 2 uur doorgebracht. Toen nog wat brandstof erin en naar het vliegveld, uiteraard veel te vroeg maar we wisten niet wat we aan file’s konden verwachten gezien alle activiteiten in Bosten. Klein beetje file gehad maar we moesten zo’n beetje aan de staart van de file van de weg af een andere afslag hebben voor het vliegveld, de rest stond muurvast maar daar hadden wij geen last van. Op het vliegveld de huurauto weer ingeleverd en met de bus naar de terminal toe, daarna de koffers op de band en wij de instapkaarten. We zijn inmiddels ook door de strenge Amerikaanse douane en zitten nu in de vertrekhal wat te lezen en te typen. We hebben de afgelopen twee weken veel gezien en meegemaakt en veel mensen ontmoet waar we lekker mee hebben zitten kletsen. Rondgetuft in een mooie auto en flink wat foto’s gemaakt, die op de blog zijn maar een heel klein deel van het grote geheel. Straks nog wat eten hier en dan op naar Dublin, daar overstappen en als alles meezit zijn we morgenmiddag om 14:00 weer in Amsterdam. Totaal gereden 1653 mijl dus omgerekend 2660 km.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op de verhaaltjes en foto’s alvast en Tim, ik heb het even voorgedaan nu dus ik lees de avonturen van jou in Texas wel aanstaande maart he.

1. Wieke:
    20 oktober 2013
    Jullie hangen nog in de lucht met je whiskey, lapjes, boeken, schoenen en sweaters. dat dat vliegtuig dat allmaal houdt is een wonder. Welkom thuis, prachtig weer vandaag, èn de hele volgende week. Wat wil een mens nog meer.
  2. Gonny Geurts:
    22 oktober 2013
    Dankjewel weer voor 2 weken iedere ochtend een heerlijk verhaal bij het ontbijt!