dag 14: Heksen en gedoe

18 oktober 2013 - Tewksbury, Massachusetts, Verenigde Staten

We moeten hier nu echt heel snel weg hoor! Gisteren de hamburger dat ging nog maar als je als ontbijt een soort gebak neemt met aardbeien en room dan wordt het tijd dat je weer naar Nederland gaat voor het te laat is. Met het eten in zijn algemeenheid gaat het aardig goed want we hebben een soort therapie ontwikkeld, voordat we bestellen kijken we flink in het rond naar de mensen die zitten te eten en dan vooral naar de omvang. Dat remt aardig in het bestellen van te veel en te vet eten. Maar oke, even de dag weer doornemen. Vanmorgen via een mooie kustroute van Portsmouth richting Salem gereden waarbij we door leuke  plaatsjes kwamen en weer veel moois gezien hebben onderweg. De 1e stop was in Rockport aan de kust waar veel kunstenaars hun galerie hebben in het oude gedeelte, veelal in houten huisjes. De buitenkant voor mij om foto’s van te maken en de binnenkant voor Petra om alle kunst te bekijken, goed verdeeld dus. Daarna weer verder en op een bankje aan het water even een appeltje gegeten terwijl we naar de binnenrollende golven keken. Trouwens weer prachtig weer hier want korte broek en bloes met korte mouwen weer aangedaan. Op naar Salem een oude stad waar de heksenvervolging is begonnen in Amerika en waar het nu de hele maand Halloween is. In één grote file de stad in op zoek naar een parkeerplaats, ik had mijn eigen Halloween dus eigenlijk maar het lukte toch. Op de stoep was een grote rode verfstreep geschilderd en als je die volgde kwam je vanzelf bij alle zaken langs die de moeite waard waren. Ook op straat mensen verkleed en sommige goed in de rol hoor. Alleen voor heksen ben ik echt niet bang meer sinds vandaag, in tegendeel zelfs!! (zie foto). Wat leuke tuinen op de foto gezet die aangekleed waren voor de gelegenheid en heerlijk door de stad gewandeld en wat gedronken. Toen op pad naar een motel in de buurt voor onze laatste nacht. Dat was jammer dus want alle hotels/motels e.d. met normale prijzen zijn volgeboekt in de buurt van Salem omdat iedereen daar Halloween wil vieren. We moesten dus ruim 45 minuten verder rijden om ons geluk te proberen, wel door de avondspits op vrijdag want die kennen ze hier ook. Het is gelukt en we zitten nu naast Lowel MA op zo’n half uurtje rijden van Boston. We gaan eten bij de Mexicaan op loopafstand en dan rustig hier nog wat lezen. Morgen moeten we pas rond 12:00 de kamer uit dus het wordt eerst uitslapen en dan de bagage verdelen en vooral wegen. We hebben twee koffers en twee stuks handbagage dus het zou in theorie moeten gaan lukken om zonder bijbetalen de spullen in Nederland te krijgen. Gelukkig worden we zelf niet gewogen  he!  Hier in Lowel is ook nog veel te zien dus daar kunnen we morgenmiddag nog naar toe dan want we moet om ongeveer 17:00 op het vliegveld zijn, we vertrekken om 21:30 en voor die tijd moeten we nog onze auto inleveren. We hebben nu ongeveer 1600 mijl gereden maar er komt nog een klein beetje bij morgen. Hoorde net in het restaurant dat het morgen heel druk wordt in en rond Boston want er is een belangrijke honkbalwedstrijd en er zijn roeiwedstrijden, toch maar op tijd naar het vliegveld denk ik.

Morgen vanaf het vliegveld nog een verhaal en dan zondag de laatste als we weer thuis zijn

1. Geert:
    Goede reis terug.
    Hopelijk lukt het met de koffers en het gewicht en anders maar veel kleren aantrekken. Haha.
  2. Marjon Hoftijzer-Boer:
    19 oktober 2013
    Goede reis naar huis en hopelijk overschrijden jullie het gewicht van de koffers niet door de wax crayons. Helemaal super.
  3. Piet& Riet:
    19 oktober 2013
    Goede Reis en gezellig dat jullie er straks weer zijn.
    De poesjes zullen ook blij zijn.

Ben benieuwd naar al het nieuws.
    Groetjes Piet & Riet
  4. Wieke:
    19 oktober 2013
    Hebben vandaag heerlijk gezeild, lekker windje, beetje zon en aardig wat zeiltjes op het Markermeer. Zouden aan boord overnachten, echter het gaat flink regenen vanavond en de wind valt weg, dus nu mail ik jullie vanuit huis, heerlijk op de bank met koffie en banketstaaf. Morgen zien we wel weer,. Onder het zeilen aan jullie mooie reis en foto's gedacht en ik kan alleen maar hopen dat jullie een vlotte thuisreis hebben, de koffers ook meegaan en dat de herinneringen nog heel lang blijven hangen. Happy travels and welcome back home. See you next week.