Dag 14: naar Manawahe

9 november 2012 - Manawahe, Nieuw-Zeeland

Vandaag een rustig dagje gehad maar daar waren we ook wel aan toe. We zijn vanmorgen vertrokken en via alweer een mooie heuveltop weg van de coromandel. We hadden een klein omweggetje ingepland door een mooie kloof langs een rivier en dat was erg mooi. Aan het einde een parkeerplaats die was bestemd om te draaien maar daar was ook een kleine wandeling te maken over een zogenaamde swingbrug. Heel apart als je loopt en het brugdek komt je tegemoet bij elke stap die je zet. Wat mooie foto’s  gemaakt van de omgeving daar en van een heel mooi vogeltje wat zo vriendelijk was om vlakbij in een boom te gaan zitten en ook even te blijven zitten, het resultaat staat bij de foto’s. Weer verder over een klein tussendoor weggetje naar de hoofdweg richting kust, naar Tauranga  In deze kustplaats is een art museum welke gevestigd was een heel mooi oud bankgebouw. Na wat zoeken naar een plaats om de camper kwijt te raken al vrij  snel het museum gevonden, eenmaal binnen kregen we te horen dat het MORGEN openging na een verbouwing! Jammer dan, nog even door het stadje en naar een park langs het water gelopen waar toevallig beeldhouwers bezig waren. Aanstaande zondag is er een veiling van de beelden dus die moesten gemaakt worden, was natuurlijk een leuke verrassing en goedmakertje voor ons. Lekker in het zonnetje wat gegeten en terug naar de camper gelopen, langs een zigeunermarkt die ook aan het opbouwen was voor zondag. Een leuke verzameling omgebouwde bussen en busjes stond er met heel bijzondere mensen erbij. Was leuk om even te zien in ieder geval. Weer verder door allerlei boomgaarden met fruit en door kiwiland, dat deel van NZ dat grotendeels bestemd is voor kiwiteelt. Zo rond 15:00 op de plaats van bestemming aangekomen, Manawahe dat zo’n 38 km onder Rotorua ligt waar we morgen heengaan. Op weg naar de camping nog even moeten wachten voor een trein, een locomotief met 49 wagons waaronder enkele met zware boomstammen erop. Hier staan we op een leuke kleine camping waar het heerlijk rustig is, we staan nagenoeg alleen hier en dat is ook wel eens fijn natuurlijk. Er is een zwembad maar 17 graden water is wel wat koud voor ons dus dat slaan we over. Helaas is hier geen Wifi dus dit verhaal komt een dagje later op de blog te staan met de foto’s.