dag 12: relaxen toch aktief

16 oktober 2013 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen want er was geen lange reis gepland maar rustig aan doen en dat lukte heel erg aardig hoor. Even in de foldertjes zitten kijken en de lonely planet erbij gepakt omdat er heel veel hier in de omgeving te doen is. Eerst naar het oude treinstation toe om wat foto’s te maken, we waren er net op tijd want het is al gesloten tot mei omdat het seizoen over is maar een vriendelijke meneer liet me er even in om wat foto’s te kunnen maken. Hij wilde net het hek op slot gaan maken. Mooie oude Amerikaanse stoomtrein op de foto gezet en wat oude voertuigen die in de buurt stonden. Daarna naar het stadje voor een halve meter stokbrood met koffie bij subway en toen op naar het skigebied op 10 minuten rijden. Net voordat we het stadje uitreden weer een tentverkoop en ditmaal met jassen, laat ik nu net een nieuwe winterjas nodig hebben. Gestopt en een hele mooie gescoord die flink was afgeprijsd, zal hem alleen wel aanmoeten op het vliegveld want hij is best zwaar dus kan niet in de koffer. Door naar de berg en met een kabelbaan omhoog, dwars door een wolkenbank. Op de top toch maar een rondje om de top gelopen want het was best leuk om in de mist rond te lopen. Uiteindelijk bij een uitkijktoren aangekomen en die ook maar beklommen, af  en toe waaiden de dunnen wolken weg en had je fantastisch uitzicht. We zaten echt boven een dikke wolk waar je bovenop keek. Wat mooie foto’s gemaakt en weer in de kabelbaan naar beneden toe om weer verder te rijden. Er loopt een mooie route door het bos, de kancamangus highway, wat zeer de moeite waard was. Weer waarschuwingsborden voor overstekende elanden maar weer geen een gezien. Aan het einde van de route naar een quiltshop voor Petra en daarna naar een outletcentrum omdat we nog Al stars schoenen zouden meebrengen voor Jan jr. Affijn met de nieuwe quiltlappen en de schoenen erbij overweeg ik om de vliegmaatschappij te bellen en te vragen of we met het vrachtvliegtuig naar huis kunnen want voor de lijnvlucht zal het net aan passen vrees ik. Hahahaah  Voordat we terug reden naar ons mooie huisje bij applebees gegeten, was weer geweldig. Alleen toen in het pikdonder terug door het bos en als een havik turen of er geen elanden uit de bossen over zouden steken, deze keer GELUKKIG niets gezien en nu lekker weer in het huisje. Vandaag dus wel het een en ander gezien en toch een super relaxte dag gehad, morgen weer de baan op.

Morgen zakken we eerst recht naar beneden richting Concord om daar een shakervillage te bezoeken en daarna haaks richting kust naar Porstmouth waar we overnachten. Dat is ongeveer 150 mijl boven Bosten.

Ook tijdens de afgelopen weken wat leuke namen voor winkels gezien: De ‘bewaar het verleden’ antiekwinkel en de “pedaalkracht’ fietsenwinkel.

1. Gonny Geurts:
    17 oktober 2013
    Geweldig dat houten huisje! De shutdown is afgelopen hoor ik maar daar hebben jullie tot nu toe toch weinig last van gehad. Hier nu ook bijna herfstvakantie, groetjes, Gonny
  2. Jos:
    17 oktober 2013
    Jan en Petra,
    Ik zie de terugreis van jullie al helemaal voor me,als MICHELIN mannetjes.
    met al die gekochte broeken,shirtjes,jassen en quilt-lappen om je lijf om te voorkomen dat de koffer te zwaar wordt.
    Fijne dagen nog en een goede terugreis.
    Jos en Loes.