dag 11: ovrer de top

15 oktober 2013 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg direct uit het raam gekeken en het was een kleine wereld, laaghangende bewolking want je mocht het eigenlijk geen mist noemen. De bergrit was duidelijk in gevaar. Eerst maar alles weer inpakken en uitchecken, eten en naar het centrum toe. In het centrum wilden we naar de hollow frog een gallerie die in de lonely planet als, die moet je zien, stond. Hij ging om 10 uur pas open dus eerst lekker gewandeld langs de oever van Lake champlain, aan de overkant kon je op gegeven moment Canada zien. Het grote meer ligt aan de rand van Burlington en er tegenover is Canada al. Nog even door de stad daarna en naar de galerie toe, was werkelijk prachtig en alleen maar kunstenaars uit Vermont. De staat waar Burlington in ligt. In de galerie was zoveel moois dat je er hebberig van zou worden, gelukkig hielden de prijzen ons tegen maar wel mooi om te zien. Inmiddels deed de zon pogingen om door de wolken te komen dus toch maar richting berg gereden en net de stad uit werd het prachtig helder, dus goed gegokt. Weer een mooie rit door de natuur en hele kleine dorpjes richting top, onderweg wel waarschuwingen voor overstekende elanden maar geen gezien. Lekker rustig toerend verder gereden naar onze eindbestemming van vandaag, Woodstock in New Hampshire. Je hebt meerdere Woodstocks in verschillende staten, dat is hier wel meer met plaatsnamen, dus de afkorting van de staat moet er altijd bij. We hadden inmiddels besloten om twee nachten op één plaats te blijven en dat het ook maar hier moest zijn want je zit hier midden in de natuur. Ik had op internet rondgezocht naar een leuke plaats voor de overnachtingen en we zitten geweldig! Niet in een motel maar in een klein houten huisje boven een stroompje met een lekker balkon erbij. Gewoon super meer kan ik er niet van zeggen. Het is een klein complex met een camping en een stuk of tien huisjes, zal wat foto’s plaatsten dan krijgen jullie een idee. Na aankomst eerst lekker een  uurtje zitten lezen op “ons” balkon en daarna even vlakbij naar de winkels toe om wat versnaperingen te halen. Gelijk wat pizza mee en net gegeten met een koud biertje erbij lekker buiten. Wat dat biertje betreft is dat ook nog een leuk verhaal. We hebben inmiddels onderweg op een plaats of vier, waaronder een echte Ierse pub, een biertje gedronken en steeds gevraagd wat is het lekkerste tapbiertje. Unaniem kregen we steeds te horen: Een Sam Adams oktoberfest, het lekkerste biertje van Amerika op dit moment is dus gewoon een DUITS biertje!!! Hahahah, cultuurbarbaren. Hij was ook te koop in flesjes vandaag dus……

Morgen om de hoek naar een oud station waar oude stoomlocomotieven zijn en wat eruit zien als een Amerkiaanse kermis, over de top dus. daarna een mooie wandeling in de natuur. Maar vooral, uitrusten van de vermoeiende vakantie.