dag 12: Naar Coromandel

7 november 2012 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zowaar de wekker af laten lopen want er moest op tijd vertrokken worden, we hadden een lange dag voor de boeg. Na het ontbijt om 08:30 al vertrokken wat een nieuw record is! We wilden vandaag van de camping boven Auckland naar Coromandel, wat op een soort schiereilandje ligt onder en naast Auckland. Dit betekende 380 km rijden en volgens tomtom zou dat 6 uur gaan duren, dit zonder stoppen natuurlijk. Dat stoppen is gelijk het grootse probleem waar we mee zitten want je kunt aan het stoppen blijven hier, overal is het zo mooi dat je eigenlijk wel foto’s moet maken of in ieder geval er even uit om er van te genieten. Helaas kan dat niet want dan kom je nooit op de plaats van bestemming aan natuurlijk, dus het is een kwestie van af en toe niet nadenken en gewoon doorrijden. Hoe zeer dat ook doet soms, op andere plaatsten kun je gewoon niet stoppen dus dat maakt het al een stuk makkelijker. We hebben veel foto’s gemaakt en een deeltje staat op de blog, ook daar was het moeilijk kiezen want welke zet je er nu op? De dag zelf dan maar, eerst via een mooie kustroute die wel bergachtig was naar Auckland toe. Daar zo’n beetje dwars door de stad heen dus dat kost een beetje tijd natuurlijk met al de stoplichten. We hebben hem van noord naar zuid doorkruist dus daar ben je even mee bezig. Na Auckland gestopt bij een tankstation en een mooie 1 op 8 gescoord deze keer, mag nog wat zuiniger maar oke. Via een prachtige buitenwijk met veel mooie huizen richting kust, aan de andere kant deze keer. We hebben eerst tegenover de coromandel langs de kust gereden en later langs die kant naar Coromandel zelf dus een ruime U gereden. Het weer was weer prachtig en lekker warm dus was helemaal goed. Halverwege de rit nog gestopt bij Miranda Hott springs, een groot zwembad met bronwater van 35 a 38 graden wat de Lonely Planet en ik wisten dat daar was. Heerlijk klein uurtje in het warme sop en alles is weer strakgetrokken door de mineralen, tenminste dat denken we zelf. Verder langs de kust naar Coromandel toe via een smal kustweggetje waar je af en toe bochten had waar je maar 25km kon en via speciale spiegels in de bomen moest kijken of er tegenliggers waren. Er reden op dat weggetje ook grote vrachtauto’s met boomstammen maar die kwamen we gelukkig alleen tegen op de rechte stukken, Petra heeft af en toe met ogen dicht gezeten en was opvallen stil. Het kan dus wel ben ik vandaag achter gekomen, hahahaha. Nog even een mooie pas over een heuveltop met prachtige uitzichten en in het dorpje zelf nog gerookte vis en garnalen gehaald, dit bij de Coromandel smoke compagnie die ook uit het boekje kwam. Om 17:30 stonden we op de camping en genoten we van een koud glaasje witte wijn met gerookte garnalen, dit natuurlijk in een heerlijk zonnetje. Morgen rustig aan, we hoeven maar 75 km om naar Hot water beach te komen.

1. Ineke Broekaart:
    7 november 2012
    Hallo lieve vakantiegangers.
    Wat een belevenissen allemaal, het is niet bij te houden.
    Geniet er nog veel van. Liefs Ineke.
  2. Tim:
    7 november 2012
    Wow, ongelovelijk mooie foto's en filmpje. Ik begin alvast (flink) met sparen om ook die kant op te kunnen!