DAG 3: Cultureel bezig

1 september 2014 - Sighisoara, Roemenië

Vandaag zijn we cultureel bezig geweest, tenminste dat denken we. We hebben de stadswandeling gedaan die in de brochure van het reisburo stond. Omdat we midden in het oude deel van de stad zitten is de historie rondom om ons aanwezig. Je ziet dan ook de touristen, net als wij, massaal dit gebied in trekken om alles te bekijken. Super dat wij gewoon ons hotel uit kunnen lopen en midden in het historische centrum staan! Na het ontbijt zijn we vol goede moed vertrokken met de platte grond in de hand en hebben het oude centrum bekeken. Hier en daar wat verwarring over de route maar een hele mooie wandeling met veel prachtige oude gebouwen en vergezichten. Ook weer veel erg vriendelijke Roemenen ontmoet die de moeite nemen je uit te leggen wat er te zien is, zowel in het Engels als in het Duits. Hier kunnen bijvoorbeeld de Fransen nog een voorbeeld aan nemen. Tussen de middag een pizza gegeten met alleen maar een flesje water, wat door niemand geloofd wordt! De kinderen van Peter en Maike geloofde de foto hiervan niet en dachten dat het in scene gezet was. Het probleem van deze stad is dat het NIET vlak is, we hebben dus weer veel moeten klimmen en onze kuiten beginnen zo langzaammerhand op boomstammen te lijken Je slaat een hoek om en er is een trap of een helling te beklimmen,of  af te dalen natuurlijk. Bij het gemeentehuis troffen we nog een bruidspaar wat net naar buiten kwam,  leuk om ook nog ff mee te pakken. Er zijn nog veel foto’s gemaakt en een enorme hoeveelheid indrukken opgedaan, bijna teveel voor één dag. De levensstijl van Roemenie, lekker relaxed en geen stress, bevalt heel erg goed. Zeker ook gezien de temperatuur hier van 26 graden een heerlijk zonnetje. De dag afgesloten op een terrasje in de zon met een koud drankje. Gezien de prijs hier misschien iets meer als één koud drankje maar wat maakt het uit he.

Afgezien van de culturele gebouwen en historische feiten vandaag hebben we een Italiaanse pizza en een Denemarks ijsje gegeten, afgeblust met Roemeens bier en wijn plus een Schotse Whisky, dus cultureel bezig zijn we zeker geweest!! En iedereen denkt dan nog dat we het voor onze lol doen ook!

Morgen weer een rijdag naar Brassov.

1. Trees en theo:
    2 september 2014
    Wij zijn vorige week in dezelfde plaats geweest met de blinden en slechtzienden, grappig om jullie foto,s te zien. Inhet restaurant op het plein ben iknaar het toilet geweest, 2 lei, het is verder netzo als jullie beschrijven, lekker relaxt, Theo is nog met paard en karretje een berg opgeweest, lachen! Geniet noglekker, groetjes