De 1e (lange) dag zit erop.

5 oktober 2013 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanmorgen om 4:45 de wekker en om 5:15 aan het ontbijt, je moet er wat voor over hebben nietwaar. Tom heeft ons naar schiphol gebracht en daar begon onze reis met wat gedoe. Waar zijn de vriendelijke dames gebleven die achter de balie zitten en je koffers inchecken en jou boarding passen geven? Nu stonden er alleen blauwe kasten waar je in moest checken en daar kun je dus niets aan vragen. Dus ook niet waarom onze koffers WEL direct doorgelabeld werden naar Boston en wij alleen boardingpassen kregen voor Dublin. We zouden in Dublin 1,5 uur hebben om over te stappen dus dan zou de boardingpass daar ook wel lukken dachten wij. Een lichtelijk stressvol begin maar zo houd je de spanning erin he. Keurig op tijd in Dublin en netjes ingecheckt voor de vlucht naar Boston, een vriendelijke meneer van Aer Lingus had dat zo voor elkaar, daar dus wel gewoon mensen. Voor immigratie, dat is mogelijk in Dublin als je naar Amerika vliegt, was helaas geen tijd meer. Dat was op voorhand één van de voordelen als je met de Ieren vliegt maar dat verviel dus al snel. Tweede voordeel was de prijs uiteraard en derde voordeel dat je aan boord alle koffie “Irish” is natuurlijk, maar wel zonder whiskey en zonder slagroom helaas. De vlucht is prima verlopen met wat turbulentie vlak voor de landing. Het was heel erg leuk van de Amerikaanse regering om alle ambtenaren alvast vrij te geven omdat wij naar Amerika kwamen, jammer alleen dat de vijf die nog wel moesten werken bij de immigratiedienst bleken te werken. Vijf loketten open voor alle buitenlandse passagiers uit verschillende vliegtuigen. Afijn na ruim een uur in de rij mochten we dan toch de states binnen. Door naar de autoverhuur om de middenklasser op te halen, zie foto wat een joekel het is. Een Chrysler 200 voor de liefhebbers, zo goed als nieuw met slechts 12500 mijl op de teller en alles erop en eraan. De 1e rit naar het hotel direct door de stad in de avondspits, dat kun je maar vast gehad hebben he. Gelukkig van te voren de eigen TomTom geprogrammeerd dus die lette op de route en ik op de weg en het overige verkeer terwijl Petra de snelheid in de gaten hield. Om 16:30 locale tijd, 7 uur tijd verschil, in het hotel en de bagage gedropt waarna we op weg zijn gegaan naar een outletcentrum op een half uurtje rijden van het hotel. Daar bij de levi store wat nieuwe spijkerbroeken aangeschaft voor 30 euro per stuk en door naar Clarks voor nieuwe schoenen voor weinig. Bewust weinig kleren meegenomen en ook maar één paar schoenen want het huiswerk was weer goed gedaan natuurlijk, vandaar de 1e rit direct naar de outletstore. Daarna nog even gegeten en terug naar het hotel. Petra ligt inmiddels uitgeput in diepe slaap en ik schrijf nog even de blog onder het genot van een heerlijke Amerikaanse RYE (rogge) whiskey. Morgen met de auto naar de metro in de buurt en met de metro de stad in. De planning is de hop on hop off bus te nemen en zo de stad te verkennen. Ga nu Petra helpen met de matras op de plaats houden en dan morgen weer een nieuw verhaal. Wifi is geweldig in het hotel dus geen excuus.

Oh ja, temperatuur was rond de 20 graden hier vanmiddag en onderweg al veel mooie rode en oranje tinten gezien in de bomen.

1. Wieke:
    6 oktober 2013
    vanuit de Hilton suite Warschau op de 22e verdieping en een schitterend uitzicht over over de ontwakende stad en met onze kleinzoon tussen ons in in bed, lees ik dat jullie aan het Amerikaanse avontuur zijn begonnen. Laat maar komen die verhalen. Begin was al goed. heb een mooie avontuurlijke dag. Wieke
  2. Ilse:
    6 oktober 2013
    Wat ontzettend gaaf dat jullie weer in Amerika zijn! Ik krijg meteen weer zin om daar eens terug te gaan. Heel veel plezier en geniet van al het moois!